ملکوت آسمان‌‌ها را در شب قدر به خواست خود تغییر دهید + فیلم
کد خبر: 3966677
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
حیات اجتماعی در سایه قرآن / 13

ملکوت آسمان‌‌ها را در شب قدر به خواست خود تغییر دهید + فیلم

استاد حوزه و دانشگاه به برکات عظیم شب قدر اشاره کرد و گفت: خداوند در این شب برکت نازل می‌کند و از آن جهت که این قدرت را به انسان می‌دهد که خدایی شود و از شر شیطان نجات پیدا کند، ملکوت آسمان به نحو دیگری تنظیم می‌شود.

همیز  13به گزارش ایکنا، سبک زندگی از موضوعات حیاتی و مهم اجتماعات بشری است و ابعاد مختلف زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. قرآن کریم به عنوان والاترین و تأثیرگذارترین وسیله تربیتی می‌تواند چراغ راهی برای یافتن صحیح‌ترین مسیر به سوی مقصد حیات طیبه باشد. بدین جهت خبرگزاری ایکنا بنابر رسالت آموزشی خود اقدام به تهیه مجموعه کلیپ‌های «حیات اجتماعی در سایه قرآن» با حضور طاهره همیز، استاد حوزه و دانشگاه کرده است و در ماه مبارک رمضان به بیان نکات اخلاقی و آموزشی برای خانواده‌ها می‌پردازد.

همیز در بخش سیزدهم این مجموعه به بیان اهمیت شب قدر پرداخت و گفت: شب قدر، شب گران‌قیمتی است؛ برای اینکه وقتی ما خلق شدیم، در جریان سجده ملائکه بر انسان شیطان تکبر کرد، مطرود شد و قسم خورد که خداوندا همه انسان‌ها را گمراه می‌کنم و نمی‌گذارم تو را اطاعت کنند. انسان برای اینکه بتواند حق را از باطل تشخیص دهد واقعاً مشکل دارد برای همین خداوند 124 هزار پیامبر را نازل کرده است تا انسان‌ها را هدایت کنند و از شر شیطان در پناه خدا قرار  گیرند.

اما انسان‌هایی که خطا می‌کنند دوست دارند بازگردند؛ عالم دنیا نیز عالم تغییر است و این امکان را خدا داده که انسان توبه و دوباره از ابتدا شروع کند. همانطور که در حدیث داریم کسانی که توبه کرده‌اند همانند کسانی هستند که اصلاً گناه نکرده‌اند.

خداوند تبارک و تعالی در شب قدر ماه رمضان این فرصت را داده که انسان تمام عمرش را به یکباره تغییر و انسان از ظلمت به نور کشیده شود به همین دلیل بسیار توصیه شده است که از این فرصت استفاده کنید، به خدا پناه ببرید و توبه کنید.

خداوند در قرآن می‌فرماید شب قدر از هزار ماه بالاتر است و در این شب می‌شود تغییر اساسی برای شما اتفاق بیفتد. خداوند در این شب تا آخر برای شما سلامتی، نعمت و برکت نازل می‌کند و از آن جهت که خداوند این قدرت را به انسان می‌دهد که خدایی شود و از شر شیطان نجات پیدا کند ملکوت آسمان به نحو دیگری تنظیم می‌شود و این نکته بسیار ارزشمندی است که انسان از این شب استفاده کند.

برخی می‌پرسند واقعاً در این یک شب همه چیز انجام می‌شود؟ بله در این یک شب خداوند بر اراده‌ای که من کرده‌ام توجه می‌کند و این تغییری که من می‌خواهم اجرا می‌کند، اما برخی هستند که استفاده نمی‌کنند.

حضرت محمد(ص) می‌فرمایند: بدبخت کسی است که این سه شب بیاید و برود اما از آن بهره‌ای نبرده باشد. اگر شب‌های قدر را از دست بدهیم دیگر چنین فرصتی برای انسان تنها در صحرای عرفات در موسم حج ایجاد می‌شود که خداوند در آنجا هم رحمتش واسعه است و همه را در بر می‌گیرد و بازگشت انسان به سوی خدا تحقق پیدا می‌کند.

شب قدر بسیار تغییر دهنده است و باید از آن برای استغفار استفاده کنیم و خداوند را به اسماء الحسنی قسم دهیم و از خداوند بخواهیم ظهور امام زمان(عج) را برای ما امضا کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha