برپایی محفل قرآنی «ربیع القرآن» در کرمانشاه
کد خبر: 3968725
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

برپایی محفل قرآنی «ربیع القرآن» در کرمانشاه

محفل قرآنی «ربیع القرآن» به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد.

رضا کریمی، معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برپایی محفل قرآنی «ربیع القرآن» به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: محفل قرآنی «ربیع القرآن» در ماه مبارک رمضان همزمان با شروع به کار محافل قرآن و عترت نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه محفل انس با قرآن کریم «ربیع القرآن» را با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، تعمیق باور‌های دینی در خانه و خانواده، با مشارکت ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها و با حضور قاریان ممتاز کشور به شیوه مجازی برگزار می‌کند.

کریمی تصریح کرد: محفل قرآنی «ربیع القرآن» شامل تلاوت مجلسی قرآن کریم به همراه تفسیر کوتاه و مسابقه چهارگزینه‌ای از تفسیر ارائه شده ویژه خانواده‌های شرکت‌کننده در این برنامه قرآنی است.

معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به برپایی این محفل در کرمانشاه، افزود: نشست محفل قرآنی «ربیع القرآن» با حضور وحید نظریان، قاری بین‌المللی برجسته کرمانشاه و اجرای محمدهادی ربیعی، کارشناس صدا و سیما در صفحه اسکای روم کتابخانه‌های عمومی روز گذشته، ۱۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

وی در پایان اظهار کرد: در این برنامه آیاتی از قرآن کریم توسط قاری برنامه تلاوت شد که در ادامه به منظور تدبر بیشتر در مفاهیم این آیات، مسابقه پیامکی برگزار شد و در پایان برنامه برندگان مسابقه پیامکی روز‌های چهاردهم تا شانزدهم رمضان معرفی شدند که گلزار پور رحیمی از کرمانشاه از برندگان مسابقه بود.

انتهای پیام
captcha