آشنایی با درجه‌بندی بین‌المللی سنی فیلم‌های سینمایی + فیلم
کد خبر: 3971093
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

آشنایی با درجه‌بندی بین‌المللی سنی فیلم‌های سینمایی + فیلم

دیدن هر فیلمی مناسب کودکان و نوجوانان نیست؛ هر فیلمی درجه بندی سنی دارد و توجه والدین به درجه‌بندی فیلم‌ها می‌تواند امنیت روانی و رفتاری کودکان و نوجوانان در مواجهه با انواع محصولات تصویری را افزایش دهد.

به گزارش ایکنا، تماشای خشونت، یادگرفتن کلمات و عبارت‌های ناخوشایند و گاهاً رکیک، قرار گرفتن در معرض تصاویر جنسی و تقلید رفتارهای خارج از عرف، مهم‌ترین نگرانی والدین از تماشای فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی یا برنامه‌های شبکه نمایش خانگی خصوصاً تولیدات خارجی توسط فرزندانشان است.

اگر این نگرانی جدی است، پس چرا در حضور بچه‌ها هر فیلم و سریالی را می‌بینیم؟ چند سالی است تولیدکنندگان محصولات تصویری از درجه‌بندی سنی در تماشای محصولات تصویری استفاده می‌کنند. این درجه‌بندی‌ها به والدین کمک می‌کند تا بدانند این فیلم یا سریال مناسب سن فرزندانشان هست یا نه؟ ترویج فرهنگ استفاده از درجه‌بندی سنی می‌تواند امنیت روانی و رفتاری کودکان و نوجوانان در مواجهه با انواع محصولات تصویری را افزایش دهد.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

 

انتهای پیام
captcha