اختتامیه جشنواره سراسری حدیث نیروی هوایی ارتش برگزار شد
کد خبر: 3971206
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
با حضور فرمانده نهاجا؛

اختتامیه جشنواره سراسری حدیث نیروی هوایی ارتش برگزار شد

اختتامیه جشنواره سراسری حدیث نهاجا با حضور امیر سرتیپ نصیرزاده در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نهاجا، اختتامیه جشنواره سراسری حدیث نیروی هوایی ارتش، تقدیر از معلمان قرآنی و همچنین اختتامیه برنامه ترویجی، تبلیغی و آموزشی ماه مبارک رمضان امروز، 22 اردیبهشت‌ماه با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌احمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا و فرماندهان و مسئولان نیرو به صورت وبیناری با تمامی پایگاه‌های نیروی هوایی برگزار شد.

در این مراسم، امیرسرتیپ نصیرزاده اظهار کرد: تلاوت درست و صحیح قرآن کریم، مقدمه ادراک و فهم این کتاب آسمانی است که نتیجه تلاوت و تدبر در قرآن، افزایش معنویت و طراوت روح و جان آدمی است.

وی افزود: زندگی امروز بشری با معضلات گوناگونی مانند یأس و ناامیدی همراه است که نتیجه دوری از معنویت و درگیر شدن در نیازهای مادی است و می‌توان گفت که انس با قرآن کریم حلال معضلات جامعه بشری است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان کرد: تدبر در قرآن کریم، مقدمه عمل به قرآن است و اگر به قرآن عمل شود، نتیجه مطلوب در تمامی امور به دست می‌آید و عمل به قرآن باید از مدرسان و معلمان قرانی آغاز شود و به تمامی جامعه تسری پیدا کند و مطمئن باشید که هرچقدر برای قرآن هزینه کنید، چندین برابر آن را در زندگی و امور کاری به دست خواهیم آورد.

در ادامه حجت‌الاسلام قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا اظهار کرد: وصیت به تقوای الهی، نظم در امور، نماز، صلح و دوستی و مودت، بذل و بخشش و امر به معروف و نهی از منکر از جمله سفارشات و وصیت های حضرت علی(ع) به فرزندان، خاندان و پیروان خود است و باید تمامی این سخنان گوهربار را نصب العین زندگی خود قرار دهیم.

وی با بیان اهمیت احادیث و روایات ادامه داد: امام صادق‌(ع) در حدیثی فرموده است که جایگاه و منزلت مردم در نزد ما ائمه(ع) به اندازه روایاتی است که از ما نقل می‌کنند و همچنین امام باقر(ع) نیز حدیث را باعث زنده شدن قلب‌ها می‌داند و تلاوت قرآن و ذکر احادیث باعث زنده شدن مجالس خواهد شد.

قاضی افزود: مرحله اول جشنواره سراسری حدیث نهاجا با شرکت حدود چهار هزار نفر از کارکنان پایور، وظیفه و همسران و فرزندان کارکنان به دو صورت مجازی و حضوری برگزار شد که از این تعداد 660 نفر به مرحله دوم راه یافتند و در نهایت 34 نفر برگزیده به مسابقات سراسری حدیث آجا راه پیدا کردند.

وی ادامه داد: برگزاری 805 کلاس مجازی ویژه کارکنان پایور و وظیفه با 28000 شرکت‌کننده، برگزاری 22 جلسه وبیناری ویژه فرماندهان، بارگذاری محتوای نهج‌البلاغه و قرآن در فضای مجازی و هم چنین برگزاری برنامه‌های متنوع ترویجی، تبلیغی و آموزشی در ماه مبارک رمضان از طریق فضای مجازی از دیگر برنامه‌های نهاجا در حوزه قرآن، نماز و عترت بوده است که علاوه بر استقبال بالای شرکت‌کنندگان، تأثیرگذاری زیادی داشته است.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا در پایان تصریح کرد: تمام تلاش عقیدتی سیاسی در نهاجا بر این بوده است تا در کنار کارهای رزمی نیرو، امور قرآنی و معنوی به بهترین نحو پیگیری شود که در نتیجه امسال نیز به لطف خدا و با تلاش تمامی کارکنان موفق به کسب رتبه‌های برتر در حوزه قرآن و عترت و صاحب درفش قرآنی ارتش شده‌ایم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم به رسم یادبود، از سه نفر از نفرات برتر مسابقات سراسری حدیث نهاجا تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha