مقاومت برای صیانت از قدس و مسجد‌الاقصی معادله قدرت جدیدی اعمال کرد
کد خبر: 3971600
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان در گفت‌وگو با ایکنا:

مقاومت برای صیانت از قدس و مسجد‌الاقصی معادله قدرت جدیدی اعمال کرد

احسان عطایا،‌ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان تأکید کرد که مقاومت با پاسخ محکم خود به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی معادله قدرتی را اعمال کرد که همچون دژی تسخیرناپذیر، نگاهبان مسجدالاقصی و ملت فلسطین در هر کجای این سرزمین خواهد بود.

مقاومت برای صیانت از قدس و مسجد‌الاقصی معادله قدرت جدیدی اعمال کرد

به گزارش ایکنا، درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.
گروه‌های مقاومت فلسطین در این مدت قریب به دو هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین همجوار غزه تا تل‌آویو و جنوبی‌ترین نقطه فلسطین اشغالی شلیک کرده‌اند که سیستم پدافند هوایی این رژیم هم در مقابله با صدها فروند از این موشک‌ها ناتوان بوده و خسارت‌های قابل توجه مالی و حتی جانی در بین صهیونیست‌ها برجای گذاشته است.
رژیم صهیونیستی در حملات هوایی علیه غزه، 147 نفر از جمله 41 کودک و 23 زن را به شهادت رسانده و 1100 نفر زخمی شده‌اند.
در همین حال رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه تأکید کردند که تا وقتی که رژیم صهیونیستی به شروط مقاومت پاسخ ندهد خبری از توقف حملات راکتی به قلب سرزمین‌های اشغالی در کار نخواهد بود.
از جمله خواسته‌های مقاومت فلسطین برای توقف حملات علیه رژیم صهیونیستی خروج نظامیان اشغالگر از مسجد الاقصی و اجازه دادن به برپایی آزادانه نماز و حضور فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی است. مقاومت همچنین تأکید کرده است که رژیم اشغالگر همچنین باید دست از جنایت آواره ساختن اهالی محله شیخ جراح قدس بردارد و بازداشتی‌های تنش‌های اخیر در قدس را آزاد و دست از تجاوز نظامی به غزه بردارد.

احسان عطایا،‌ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان در خصوص تحولات اخیر فلسطین با ایکنا گفت‌وگو و تأکید کرد: ناکامی رژیم صهیونیستی در مقابله با ضربات سهمگین موشکی مقاومت ثابت کرد که تنها راه توقف تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات آن، مبارزه است.

معادله قدرت مقاومت در موضوع قدس حافظ مسجدالاقصی است

احسان عطایا، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان تصریح کرد: پاسخ مقاومت فلسطین در غزه و در رأس آن گروه‌های سرایا القدس و کتائب القسام شاخه‌های نظامی جهاد اسلامی و حماس به حملات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران در مسجدالاقصی و محله شیخ جراح قدس نشان می‌دهد که ملت فلسطین، ملت واحدی در رویارویی با رژیم اشغالگر است و تجزیه‌پذیر نیست و به سرزمین و مقدسات خود پایبند است و به مقاومت به عنوان تنها راه آزادسازی فلسطین ایمان دارد.
وی تأکید کرد: ملت فلسطین ثابت کرد که روش‌های سرکوبگری، ارعاب و دیگر توطئه‌های رژیم صهیونیستی، به مقصودی که دشمن دنبال می‌کرد، نرسید و عرب‌ها و فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی 48 یعنی در داخل اسرائیل هم نشان دادند که ملتی اصیل و مترصد فرصتی مناسب هستند تا در برابر رژیم اشغالگر قیام کرده و در آزادسازی سرزمینشان شریک باشند.
عطایا تصریح کرد: با این پاسخ محکم ملت فلسطین، می‌توانیم بگوییم که معادله قدرتی که مقاومت در موضوع قدس اعمال کرد، همچون دژی تسخیرناپذیر است که نگاهبان مسجدالاقصی و دیگر مقدسات و همچنین ملت فلسطین در شهر قدس و در هر کجای این سرزمین خواهد بود.

مقاومت رژیم‌های سازشگر را شرمنده کرد

نماینده جنبش جهاد اسلامی با تأیید اینکه سازش برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی راه رسیدن به صلح و شکوفایی در منطقه نبوده بلکه دروازه ورود به جنگ‌ها در غرب آسیا بوده است، گفت: امضای توافقنامه‌های سازش میان دشمن صهیونیستی و برخی رژیم‌های عربی فرار رو به جلو بود.
او افزود: در واقع دولت سابق ترامپ در آمریکا در پی جبران شکست مفتضحانه خود در اجرای طرح معامله قرن بود تا با این کار برای خود در آمریکا رأی جمع‌آوری کند و نتانیاهو هم از این کار تنها به دنبال جلب آرای صهیونیست‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی برای انتخابات این رژیم بود.
عطایا تأکید کرد: تجربه‌های گذشته ثابت می‌کند کشورهایی که با دشمن صهیونیستی توافقنامه‌هایی امضا کرده‌اند، از جمله توافق اسلو که به تشکیل شدن تشکیلات خودگردان فلسطین و هماهنگی امنیتی با دشمن صهیونیستی منجر شد، هیچ خیری برای ملت‌ها به همراه نداشت؛ بلکه اوضاع اقتصادی وخیم‌تر و مشکلات داخلی بیشتر شد و فتنه‌ها و اختلافات هم افزایش پیدا کرد، به قدری که حل آن دشوارتر شد.
وی افزود: این در حالی است که مقابله با دشمن صهیونیستی و مقاومت در برابر آن با همه راه‌ها و ابزارهای در دسترس نتیجه‌بخش بوده است و گواه آن خروج اسرائیل از جنوب لبنان و غزه بر اثر ضربات دردناک مقاومت بود و آنچه امروز در قدس و فلسطین اشغالی جریان دارد، نشان می‌دهد که مقاومت در راه خود برای رسیدن به دستاوردی جدید است که به دستاوردهای سابق آن افزوده می‌شود.
نماینده جهاد اسلامی در لبنان با تأیید اینکه جرایم روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و مسجدالاقصی و محله شیخ جراح قدس رژیم‌های عربی و اسلامی را در قبال آرمان فلسطین از خواب غفلت بیدار کرد، گفت: بی‌تردید جرایم اسرائیل در روزهای اخیر بار دیگر آرمان فلسطین را به رأس مسائل امت اسلامی بازگرداند و چه بسا رژیم‌های عربی هم‌پیمان آمریکا و رژیم صهیونیستی را شرمگین کرد.
عطایا گفت: اتفاقات امروز فلسطین روح همبستگی با ملت فلسطین و مظلومیت آن را زنده کرد و آب راکد را به جریان انداخت و ملت‌های عربی و اسلامی را بیدارتر کرد و به کسانی که همچنان به مذاکرات به عنوان راهی برای بازپس‌گیری حقوق از دست رفته ملت فلسطین ایمان دارند، نشان داد که دشمن صهیونیستی جز زبان سلاح و موشک را نمی‌فهمد و به ندای منطق و گفت‌وگو پاسخ نمی‌دهد و دیپلماسی و سیاست در برخورد با آن بی فایده است.
نماینده جهاد اسلامی تأکید کرد: صحنه‌های حماسی و پرافتخاری که مقاومت اسلامی در غزه و فلسطینیان ساکن کرانه باختری و همچنین مناطق اشغالی عرب 48 با انتفاضه ضد صهیونیستی خود خلق کرده‌اند و خون‌هایی که در این راه ریخته شده و همچنین تحرکات گسترده فلسطینی‌های مقیم خارج و به خصوص آوارگان فلسطینی ساکن کشورهای همسایه که هنوز بر حق خود برای بازگشت به سرزمینشان پافشاری می‌کنند، سردرگمی دشمن و بزرگی بن‌بستی را که در آن واقع است، نشان می‌دهد.
وی تأکید کرد: دشمن به‌رغم همه جنایاتی که در حق ملت فلسطین مرتکب شد و با همه توطئه‌هایی که علیه آن داشت، قادر به در هم شکستن اراده ملت فلسطین و نابودی آرمان فلسطین نشد.
عطایا با تأکید بر اینکه ملت فلسطین همچنان با رژیم اشغالگر با قدرت مقابله خواهد کرد، گفت: ملت فلسطین هر چقدر در این راه از خون و مال خود بدهد به هیچ وجه تسلیم نخواهد شد و اتفاقات کنونی پایه‌گذار مرحله جدید و بی‌سابقه‌ای از مبارزه فلسطینیان برای آزادی همه سرزمین فلسطین است.

امید ملت فلسطین به ایران و گروه‌های مقاومت است

نماینده جهاد اسلامی با بیان اینکه ملت فلسطین امیدی به موضع جامعه بین‌المللی در قبال آرمان فلسطین ندارد، گفت: دشمن صهیونیستی اصلاً اهمیتی به حرف‌های جامعه بین‌الملل نمی‌دهد و همه تصمیم‌های سازمان ملل و شورای امنیت و نهادهای بین‌المللی را زیرپا گذاشته است، زیرا آمریکا، انگلیس و بسیاری از کشورهای غربی، حامی رژیم صهیونیستی بوده و با قدرت از آن حمایت می‌کنند.
عطایا هدف از موجودیت رژیم صهیونیستی در منطقه عربی و جهان اسلام را تسلط بر کشورهای منطقه و چپاول ثروت‌ها و مواهب آنها خواند و گفت: امید ما به ملت‌های عربی و اسلامی آزاده و آزادگان جهان و جمهوری اسلامی ایران است که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، آرمان فلسطین را در رأس اولویت‌های خود قرار داده و از آن حمایت مطلق می‌کند و همچنین امیدمان به گروه‌های مقاومتی است که به آزادسازی فلسطین و قدس از چنگ اشغالگران صهیونیست ایمان دارند.

گنبد آهنین رژیم صهیونیستی گنبد کاغذی است

نماینده جهاد اسلامی در لبنان درباره حملات عمدی رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی غزه و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی گفت: دشمن صهیونیستی از رفتار مقاومت شوکه و غافلگیر شده است به خصوص که موشک‌های مقاومت، بحران‌زدگی، سردرگمی و ناکامی رژیم صهیونیستی را در مقابله با آن نشان داد؛ موشک‌هایی که تا تل‌آویو و اقصی نقاط سرزمین‌های اشغالی را هدف گرفته است.
وی افزود: سیستم پدافند هوایی گنبد آهنین این رژیم در برابر شلیک صدها راکت گروه‌های مقاومت مثل یک گنبد کاغذی است که نتوانسته مانع رسیدن موشک‌ها به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شده است.

بمباران غیرنظامیان غزه نشانه ورشکستگی رژیم صهیونیستی است

عطایا گفت: رژیم صهیونیستی در حال حاضر برآشفته از ضربات سنگینی که از مقاومت خورده است، تصور می‌کند که می‌تواند از طریق بمباران غیرنظامیان و مناطق مسکونی تصور می‌کند، اراده ملت فلسطین را برای ادامه مقاومت سرکوب کند؛ اما واقعیت چیز دیگری را نشان داد. مردم غزه مقاومت را در آغوش کشیده‌اند و به هر قیمتی در راه دفاع از قدس و مسجدالاقصی مقاومت کرده و جان و مال خود و عزیزانشان را تقدیم می‌کنند.
وی افزود: امروز مقاومت با صدها موشک خانه عنکبوتی رژیم صهیونیستی را نابود و زندگی و اقتصاد آن را فلج کرده تا جایی که این رژیم مجبور به بستن فرودگاه‌هایش و پناه بردن ساکنان آن به پناهگاه‌ها شده است، سران این رژیم، نبرد را به سمت بمباران کودکان، زنان و غیرنظامیان انتقال داده‌اند.
عطایا تأکید کرد: بمباران برج‌ها و مناطق مسکونی در غزه نشانه ورشکستی دشمن صهیونیستی و ناتوانی آن در حمله به مواضع مقاومتی است که معادله جدیدی از معادلات قدرت را بر دشمن تحمیل کرده که در آینده آن را از گستاخی و ادامه حملات به ملت فلسطین در قدس و دیگر شهرهای فلسطینی بازخواهد داشت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha