اعلام فراخوان همایش «جریان‌شناسی تدبر قرآن و ظرفیت‌های اجتماعی آن»
کد خبر: 3971674
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

اعلام فراخوان همایش «جریان‌شناسی تدبر قرآن و ظرفیت‌های اجتماعی آن»

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از اعلام فراخوان همایش «جریان‌شناسی تدبر قرآن و ظرفیت‌های اجتماعی آن» در استان خبر داد.

محسن کرمیان، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از اعلام فراخوان همایش «جریان‌شناسی تدبر قرآن و ظرفیت‌های اجتماعی آن» خبر داد و اظهار کرد: همایش ملی «جریان‌شناسی تدبر قرآن و ظرفیت‌های اجتماعی آن» به همت انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محور‌های این همایش، افزود: محور‌های این همایش شامل «مفهوم‌شناسی تدبر، سیر تطور دیدگاه‌ها در مفهوم تدبر، تدبر در سنت تفسیری، تدبر و مسئله فهم قرآن کریم، روش‌شناسی جریان‌های تدبری، آسیب‌شناسی جریان‌های تدبری، رویکرد‌های تدبری و چالش‌های علوم قرآنی، تدبر و ظرفیت‌های ترویجی قرآن کریم، تدبر و فضای مجازی، تدبر در حوزه زنان و خانواده، ابعاد جامعه‌شناختی و روان‌شناختی، جریان‌های تدبری، تدبر و آموزش و پرورش و ظرفیت‌ها و کارکرد‌های اجتماعی تدبر در توسعه فرهنگ قرآنی در ایران معاصر» است.

کرمیان تصریح کرد: پژوهشگران برای ارسال چکیده مقالات تا تاریخ ۱۵ خرداد و برای ارسال متن کامل مقالات تا تاریخ ۱۵ تیرماه فرصت دارند مقالات خود را به نشانی tadaborhamayesh@gmail.com ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر سایت isqs.ir در دسترس خواهد بود.

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: مقالات برگزیده در مجلات علمی «مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی، حدیث‌پژوهی و مطالعات تفسیری» منتشر خواهد شد و دیگر مقالات نیز در مجموعه مقالات همایش به صورت الکترونیکی نشر می‌یابند.

انتهای پیام
captcha