درخواست تظاهرات‌کنندگان آمریکایی برای قطع حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3971716
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

درخواست تظاهرات‌کنندگان آمریکایی برای قطع حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی

روز گذشته هزاران آمریکایی در شهرهای مختلف این کشور در حمایت از مردم فلسطین دست به تظاهرات زدند و خواستار قطع حمایت دولت جو بایدن از رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از فرانس 24، ایالات متحده شاهد تظاهرات هزاران نفر از  حامیان فلسطین بود که با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار پایان حمله اسرائیل به غزه شدند. 

آنها همچنین با سر دادن شعارهایی از دولت جو بایدن،‌ رئیس‌جمهور این کشور خواستند حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل را متوقف کند.

در نیویورک، حدود دو هزار تظاهرات‌كننده در منطقه بروكلین جمع شدند و در آنجا پرچم‌های فلسطین را برافراشتند و شعارهایی مانند «فلسطین آزاد» و «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد» را سر دادند.

تظاهرات مشابه در تعدادی دیگر از شهرهای آمریکا، به ویژه بوستون، واشنگتن، دیربورن و میشیگان برگزار شد.

آلیسون زامبرانو، دانشجوی 20 ساله اهل کنتیکت در تظاهرات نیویورک گفت: فلسطینی‌ها حق زندگی آزاد دارند و فرزندان غزه نباید کشته شوند.

مشهور احمد، مرد 73 ساله فلسطینی‌تبار که 50 سال در نیویورک زندگی می‌کند، گفت: من از بایدن و دولت او می‌خواهم که دیگر از کشتار حمایت نکنند. از قربانیان حمایت کنید، جلوی آزار و تجاوز را بگیرید.

روز گذشته همچنین هزاران تظاهرات‌کننده در بسیاری از شهرهای اروپا و کانادا به خیابان‌ها آمدند تا با فلسطینی‌ها همبستگی نشان دهند.

انتهای پیام
captcha