هنر نقش مهمتری از مبارزه فیزیکی با رژیم صهیونیستی دارد
کد خبر: 3971847
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
حسینیان در حوزه هنری:

هنر نقش مهمتری از مبارزه فیزیکی با رژیم صهیونیستی دارد

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه در بازدید از نمایشگاه مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» گفت: برپایی مسابقه‌ای بین‌المللی با ابزار هنری و انتشار جهانی آنها در پیروزی نهایی و سریع‌تر گروه‌های مقاومت موثرتر خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، میرمسعود حسینیان مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه در بازدید از نمایشگاه مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» گفت: یکی از راه‌های زنده‌ نگه داشتن فلسطین تا پیروزی نهایی علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی، زنده نگه داشتن فلسطین در دل و افکار عمومی جامعه جهانی است. هنر یکی از مهمترین و کارآمدترین راه‌های زنده نگه داشتن قدس است.

وی افزود: بسیاری از این آثار نشان می‌دهد که به معنای واقعی فلسطین تنها نیست و نخواهد بود. برخی آثار آنچنان خلاقانه و مبتکرانه خلق شده‌اند که بی‌شک هر بیننده‌ای را مجذوب و متاثر خواهد کرد. هر جنگی دارای ابعاد مهمی از جمله سیاسی، اقتصادی، نظامی و تبلیغاتی است که از این میان جنگ تبلیغاتی مهمترین آنهاست. جنگ‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی با پایان خود به زودی فراموش می‌شوند، اما آنچه در یاد و خاطره عموم مردم باقی خواهد ماند، اثرگذار خواهد بود و سینه به سینه نقل خواهد شد، آثار جنگ تبلیغاتی است که منجر به فرهنگ‌سازی می‌شود.

حسینیان ادامه داد: این روز‌ها شاهد حملات گروه‌های مقاومت فلسطینی به مواضع صهیونیست‌ها در ابعاد موشکی و پهپادی هستیم که هیچگاه تا این حد گسترده و توانمند عمل نکرده بود. عملکرد گروه‌های مقاومت از روز جهانی قدس تاکنون رعب و وحشتی بی‌سابقه بر وجود تمام شهرک‌نشینان صهیونیست بخش‌های اشغالی فلسطین اندخته است. برای اولین بار است که شاهد وحدت و یکپارچگی فلسطینی‌های غزه، کرانه باختری و فلسطینی‌های ساکن در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ هستیم. فلسطینی‌های ساکن در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ به نوعی شهروندان رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند و این رژیم با تدابیر امنیتی شدید که دارد هیچگاه انتظار و تصور تحرکات فلسطینی‌های این مناطق علیه خود را نداشت.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت به نمایش گذاشتن مظلومیت فلسطینی‌ها از طریق آثار هنری از جمله نمایشگاه پیش رو گفت: تبلیغات، نقش مهمی در به نمایش گذاشتن موفقیت‌های گروه‌های مقاومت علیه اشغالگری‌های صهیونیست‌ها دارد. از این رو برپایی مسابقه‌ای بین‌المللی با ابزار هنری با موضوع فلسطین و انتشار جهانی آن‌ها در پیروزی نهایی و سریع‌تر گروه‌های مقاومت موثر خواهد بود. به این ترتیب به زودی شاهد پایان همیشگی اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین خواهیم بود.

نمایشگاه منتخب آثار مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» که پیش از این قرار بود تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه دایر باشد؛ با اعلام مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه تمدید شد.

علاقه‌مندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه می‌توانند به خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، گالری‌های ابوالفضل عالی، شماره یک خانه عکاسان و خانه مراجعه کنند. همچنین امکان بازدید از تور مجازی آثار منتخب مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» به همت حوزه هنری دیجیتال فراهم شد.

علاقه‌مندانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند می‌توانند آثار را به‌صورت تور مجازی و از طریق لینک http://hozehonari.ir/tour۵ مشاهده کنند.

لازم به ذکر است، بیش از ۳۰۰۰ اثر از ۶۶ کشور در مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» شرکت کردند که نمایشگاه گزیده‌ای از این آثار در گالری‌های حوزه هنری در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
انتهای پیام
captcha