خطرآفرینی برای یک‌ مشت لایک + فیلم
کد خبر: 3971958
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

خطرآفرینی برای یک‌ مشت لایک + فیلم

گرفتن لایک، برانگیختن تحسین دیگران و ایجاد الگوسازی‌های غیر واقعی و غلط اگر قرار باشد به قیمت سلامت جسم و روح ما و اطرافیانمان تمام شود، هیچ ارزشی ندارد.

به گزارش ایکنا، نشان دادن استعداد و توانایی‌های فردی‌ در فضای مجازی نه‌تنها بد نیست، بلکه می‌تواند منجر به الگوسازی مثبت در جامعه شود، اما اگر نمایش توانایی‌ها صرفاً برای جذب مخاطب و دنبال کننده بیشتر آن‌ هم به هر قیمتی باشد، هم برای خودمان دردسرآفرین است و هم برای کسانی که ما را به‌عنوان مخاطب دنبال می‌کنند.

گرفتن لایک، برانگیختن تحسین دیگران و ایجاد الگوسازی‌های غیر واقعی و غلط اگر قرار باشد به قیمت سلامت جسم و روح ما و اطرافیانمان تمام شود، هیچ ارزشی ندارد، اما هستند افرادی که برای یک ‌مشت لایک بیشتر، حاضرند کلیپ‌ها و ویدیوهایی را به اشتراک بگذارند که نمایش کارهایی عجیب و خطرناک را در جامعه تبلیغ می‌کند.

نگران‌کننده اینجاست که بیشتر مخاطبان این صفحات نوجوانان و جوانانی هستند که صرفاً برای گذران وقت و سرگرم شدن، به تماشای این صفحات و کلیپ‌ها مشغول می‌شوند و گاهی به تقلید از منتشرکنندگان این کلیپ‌ها دچار آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر جسمی و روحی می‌شوند.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ارتقای سواد رسانه‌ای عموم مردم، اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha