تظاهرات گسترده مراکشی‌ها در حمایت از مردم فلسطین
کد خبر: 3971978
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

تظاهرات گسترده مراکشی‌ها در حمایت از مردم فلسطین

هزاران نفر از مردم مراکش شب گذشته در شهرهای مختلف این کشور در حمایت از مردم فلسطین در برابر تجاوزات رزیم صهیونیستی، به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، با وجود اینکه اخیراً دولت مراکش روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرده، اما بیشتر مردم این کشور همچنان ضدصهیونیستی است.

هزاران نفر از مردم این کشور شامگاه یکشنبه، در ده‌ها شهر گردهمایی‌های اعتراضی مختلفی علیه رژیم صهیونیستی به راه انداختند.

اجبهه حمایت از فلسطین و ضد عادی‌سازی در مراکش گزارش داد که ۵۰ گردهمایی اعتراضی در اقصی نقاط این کشور برگزار شد.

أبو الشتاء مساعف، از رهبران گروه اسلامی عدل و احسان مراکش تأکید کرد که پنجاه شهر در این کشور، برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین، به خیابان‌ها آمدند.

معترضان در این گردهمایی‌ها شعارهایی مانند «غزة غزة، رمزُ العزة (غزه، غزه، نماد عزت) سر دادند و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین عادی‌سازی روابط مراکش با این رژیم را محکوم کردند. مراکش پس از امارات، بحرین و سودان، چهارمین کشور عربی بود که در سال ۲۰۲۰، روابط خود را با تل‌آویو عادی کرد. اخیراً وزیر خارجه این کشور در آستانه مشارکت در نشست آیپک لابی صهیونیسم در آمریکا گفته است که کشورش آماده نهایت همکاری با تل‌آویو است.

 جبهه حمایت از فلسطین و ضد عادی‌سازی در مغرب، ائتلافی است شامل شماری از نهادهای مدنی، سیاسی و حقوقی که از مسئله فلسطین حمایت می‌کند و مخالف عادی‌سازی است.

انتهای پیام
captcha