واکنش علمای الازهر به جنایات رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3971982
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

واکنش علمای الازهر به جنایات رژیم صهیونیستی

سه تن از علمای الازهر مصر در سخنانی جنایات رژیم صهیونیستی در قدس شریف و فلسطین اشغالی را محکوم کرده و خواستار متحد شدن حاکمان کشورهای اسلامی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از بوابه فیتو، «علی جمعه»، مفتی سابق مصر گفت: نباید با مشغول شدن به محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و فلسطین، اصل قضیه را که اشغال سرزمین فلسطین و قدس از سوی اشغالگران اسرائیلی و ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین با هدف تخریب مسجدالاقصی است، به فراموشی بسپاریم.
 
وی تأکید کرد: قدس نزد ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، لذا مسلمانان نباید در این زمینه با یکدیگر درگیری کلامی پیدا کنند، چرا که دشمن یعنی اسرائیل اشغالگر در صدد ایجاد اختلاف میان مسلمانان است تا آنها اصل مسئله را فراموش کنند.
 
جمعه در حساب شخصی خود در فیسبوک نیز در خصوص جایگاه مسجدالاقصی و قدس نزد مسلمانان توضیح داد و نوشت: مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف و محل معراج پیامبر اسلام(ص) است و در طول دوران‌ها سرزمینی مقدس بوده است به طوری که خداوند عزوجل در قرآن کریم نیز این سرزمین را سرزمین مبارک و مقدس توصیف کرده است.
 
وی تأکید کرد: هر انسان دارای بصیرتی باید تمام تلاش و امکانات خود را برای دفاع از قدس و آرمان فلسطین صرف کند چرا که قدس بیانگر هویت اسلامی و عربی است و باید یادآور شد که پیروزی دور نیست و به‌زودی این شهر صلح و امنیت را از دستان رژیم غاصب اسرائیل بازپس خواهیم گرفت.
 
گفت‌وگوی تلفنی اسماعیل هنیه با شیخ الازهر

در همین راستا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ «احمد الطیب» شیخ‌الازهر او را در جریان آخرین تحولات اوضاع در فلسطین و حملات رژیم صهیونیستی به غزه قرار داد و تأکید کرد که ملت فلسطین به مقاومت و دفاع از مسجدالاقصی و دیگر مقدسات فلسطین ادامه خواهد داد.
 
هنیه با ستودن موضع الازهر در حمایت از ملت فلسطین و مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، افزود: دشمن صهیونیستی با تجاوزاتی که علیه قدس مرتکب می‌شود، دست به اشتباه بزرگی زد، زیرا هشدارهای ما که همیشه می‌گفتیم ملت فلسطین با تمام توان از مسجدالاقصی دفاع خواهد کرد، را به خوبی درک نکرده بود.
 
«احمد الطیب» شیخ الازهر پیش‌تر با انتشار توئیتی که به ۱۵ زبان زنده دنیا و از جمله فارسی منتشر کرد، خواستار حمایت جامعه جهانی از مردم مظلوم فلسطین و پایان یافتن سیاست استاندارد دوگانه درباره این کشور شد.
 
شیخ الازهر تصریح کرده بود که اگر ما واقعاً می‌خواهیم برای صلح و آرامش جهانی تلاش کنیم، پس خاموشی و سیاست یک‌بام و دو هوا کافی است.
 
از سوی دیگر، شیخ «احمد عمر هاشم»، عضو هیئت علمای الازهر در نامه به حاکمان کشورهای عربی خواستار متحد شدن آنها برای آزادی قدس و تشکیل یک قدرت بازدارنده اسلامی شد.
 
این عالم مصری با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی حرمت مسجدالاقصی را هتک و بر مقدسات دینی تجاوز کرده است، حملات دشمنان به دین اسلام و کتاب خدا و مقدسات اسلامی را محکوم کرد.
 
وی تأکید کرد: حاکمان کشورهای اسلامی باید در یک صف واحد برای آزادی قدس شریف از دستان اشغالگران بایستند و با ظالمان مبارزه کنند.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha