لزوم استقرار شاخص‌های ارتقای بهره‌وری در اوقاف
کد خبر: 3972014
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

لزوم استقرار شاخص‌های ارتقای بهره‌وری در اوقاف

مدیرکل برنامه‌ریزی، نظارت و تحول سازمانی سازمان اوقاف و امور خیریه در دومین نشست کمیته بهره‌وری این سازمان، تصریح کرد: همه ما نسبت به امانت موقوفات که به ما سپرده شده، مسئولیم و باید شاخص‌های بهره‌وری در تمامی امور را ارتقا دهیم.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، محمد مولایی، مدیرکل برنامه‌ریزی، نظارت و تحول سازمانی سازمان اوقاف و امور خیریه در دومین جلسه کمیته بهره‌وری سازمان اوقاف با بیان اینکه برخی از موانع ارتقای بهره‌وری در سازمان اوقاف شناسایی و مدل اجرایی برای رفع آن طراحی شده است، تصریح کرد: رفع همه موانع و مشکلات ارتقای بهره‌وری در حوزه‌های مختلف سازمان اوقاف نیازمند پژوهش و بررسی بیشتر و تدوین برنامه است و لازم است مسئله ارتقای بهره‌وری در سازمان به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی بیان کرد: طی چندین سال گذشته تلاش زیادی صورت گرفته است تا نظام بهره‌وری در سازمان اوقاف استقرار یابد، ولیکن علیرغم احصای شاخص‌ها و سنجه‌های بهره‌وری در سنوات گذشته همچنان پیاده‌سازی نشده است .

همچنین، در این نشست براتی، رئیس اداره بهبود فرآیندها و تحول اداری سازمان اوقاف با اشاره به روزآمد نبودن شاخص‌های بهره‌وری در سازمان اوقاف تصریح کرد: اصلاح فرآیندها، استانداردسازی فرآیندها، شناسایی عوامل مؤثر بر فرآیندها، نبود اطلاعات و آمار لازم در حوزه پروژه‌ها و فعالیت‌های گزارش‌ساز و تعدد سامانه‌ها از جمله موانع ارتقای بهره‌وری در سازمان اوقاف است .

وی تأکید کرد: برای ارتقای بهره‌وری در سازمان اوقاف و افزایش کارآمدی نیروی انسانی که عامل اصلی رشد بهره‌وری است، انگیزه‌بخشی به کارکنان و نیروی انسانی و اصلاح فرآیندها در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین، علی شیرین، نماینده روابط عمومی سازمان اوقاف در کمیته بهره‌وری نیز با بیان اینکه اطلاعات آمار و وجود بانک اطلاعاتی یکی از بایسته‌های اطلاع‌رسانی مؤثر و اثربخش در ارتقای بهره‌وری است، خواستار تدوین و تکمیل بانک اطلاعات سازمان با محوریت اطلاعات جذاب و رسانه‌ای و شفاف‌سازی عملکرد و خدمات سازمان در حوزه‌های مختلف شد.

انتهای پیام
captcha