شماره جدید «درس‌هایی از مکتب اسلام» منتشر شد
کد خبر: 3976858
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

شماره جدید «درس‌هایی از مکتب اسلام» منتشر شد

شماره جدید «درس‌هایی از مکتب اسلام» به صاحب‌امتیازی مؤسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق(ع) منتشر شد.

به گزارش ایکنا، شماره جدید «درس‌هایی از مکتب اسلام» حاوی مطالبی با عناوین ذیل است: نابرابری در توزیع جهانی واکسن کووید 19؛ خودشناسی، کلید خداشناسی؛ افاضات توحیدی و اعتقادی؛ بحثی درباره عرش الهی؛ سیره پیامبر در رفتار با مردم؛ تشیع، پیام‌آور انسان دوستی و جوانمردی؛ طلوع و افول سلسله بنی‌امیه؛ اسلام و مسلمانان پاکستان؛ تکفیر، چالش عصر جدید؛ پاسخ به شش پرسش تاریخی؛ نگاهی دیگر به آسیت؛ از گوشه و کنار مطبوعات؛ تزاحم اخلاقی در امور پزشکی و خاطره‌ای از حجت‌الاسلام حاج سیدمحمدعلی وزیری.

در بخشی از مطلبی با عنوان «اسلام و مسلمانان پاکستان» آمده است: کشور پاکستان حدود ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد که از این لحاظ پنجمین سرزمین جهان و دومین کشور پرجمعیت دنیای اسلام به شمار می‌آید. پاکستان به لحاظ قدرت نظامی به رتبه ۱۵ کشورهای قدرتمند جهان صعود پیدا کرده است. برخورداری از سکنه قابل توجه که ۹۷ درصد آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند و اقتدار ارتش و نیز مجهز بودن به زرادخانه‌های هسته‌ای که تقریباً با امکانات اتمی هند برابری می‌کند، امکان وجود موقعیت قوی و استراتژیک و نیز توانایی در بسیج امکانات و منابع سیاسی و اقتصادی و امنیتی باعث شده است تا دولتمردان این خطه را به این سودا برساند که قادر خواهد بود با تکیه بر مذهب، ضمن سامان دادن به اوضاع داخلی، تحقق وحدت اقوام و قبایل و پیروان فرق و مذاهب و فائق آمدن بر آشفتگی‌های اجتماعی و شورش‌های فرقه‌ای پاکستان را به ابرقدرتی مسلمان در منطقه جنوب آسیا مبدل کنند.

اگر واقعیت‌های موجود را مورد ارزیابی قرار دهیم، مشاهده خواهیم کرد بر سر چنین راه و ایده‌ای موانع و محدودیت‌های زیادی وجود دارد چون بین هند و پاکستان تنش‌های ریشه‌دار متعددی دیده می‌شود که یکی از عوامل مهم این تخاصم بحران کشمیر است؛ منطقه‌ای که بین سه کشور هند، چین و پاکستان تقسیم شده و محل زورآزمایی سیاسی و اختلافات بین دهلی‌نو و اسلام‌آباد است و هر از گاهی آتش این مناقشه شعله‌ور می‌شود.

یادآور می‌شود، «درس‌هایی از مکتب اسلام» ماهنامه‌ای دینی، اجتماعی و علمی است که سابقه‌ای ۵۴ ساله دارد و هم‌اکنون به صاحب‌امتیازی مؤسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق(ع) و مدیرمسئولی فرج‌الله فرج‌اللهی منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha