چه کسی باید رئیس‌جمهور شود
کد خبر: 3976864
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

چه کسی باید رئیس‌جمهور شود

عضو هیئت دانشکده علوم قرآنی ملایر با تأکید بر لزوم مشارکت مردم در عرصه انتخابات، بیان کرد: اینکه چه کسی به ریاست جمهوری برسد بسیار مهم است؛ با توجه به وضعیت امروز جامعه باید کسی انتخاب شود که هم مشکلات را بداند و هم راه‌حل را بشناسد و تخصص مشکل‌گشایی را دارا باشد.

///جواد کارخانه، عضو هیئت دانشکده علوم قرآنی ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا با تأکید بر لزوم مشارکت مردم در عرصه انتخابات، گفت: پیش از هر نکته‌ای باید دانست که انتخابات، مهر و نشان تأیید نظام توسط مردم و ضامن بقای جمهوری اسلامی و منعکس‌کننده دیدگاه مردم و عامل مشارکت و همراهی اکثریت با رئیس‌جمهور و مسئولان منتخب است. دشمن چشم طمع خود را بر این کشور وقتی می‌بندد که حضور پرمعنای مردم بر سر صندوق‌های رأی را ببیند.
 
وی با اشاره به تأثیر حضور پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات در حل مشکلات داخلی و بین‌المللی، بیان کرد: واقعیت اين است که حضور حداکثری و آگاهانه مردم می‌تواند انتخاب بهترین گزینه‌های توانمند و لایق برای حل مشکلات داخلی و بین‌المللی را در پی داشته باشد. اینکه چه کسی به ریاست جمهوری برسد بسیار مهم است. اگر یک شخص ضعیف این جایگاه را عهده‌دار شود قطعاً مشکلات بیشتر خواهد شد. با توجه به وضعیت امروز جامعه باید کسی انتخاب شود که هم مشکلات را بداند و انکار نکند و هم راه‌حل را بشناسد و تخصص مشکل‌گشایی را دارا باشد.
 
عضو هیئت دانشکده علوم قرآنی ملایر ادامه داد: انتخاب مردم تعیین‌کننده است. پس باید مردم دقت کنند که زمام امور کشور را به دست چه کسی می‌سپارند. رأی بالا باعث می‌شود رئیس‌جمهور به‌عنوان نماینده قانونی کشور در فضای بین‌المللی با اعتماد به نفس و پشتوانه مردمی جدی‌تری حرف بزند و سخنش سخن مردم کشورش باشد نه یک حزب و چند نفر.
 
کارخانه با بیان اینکه استواری نظام مبتنی بر مردم‌سالاری به آرای مردم وابسته است، اظهار کرد: اگر ما بگوییم مردم‌سالار هستیم ولی رأی مردم مهم نباشد می‌شود تناقض. اما اگر مردم بیایند پای صندوق‌های رأی و رأی بدهند و رئیس‌‌جمهور را با رأی بالا انتخاب کنند یعنی نظامشان را قبول دارند، کشورشان را دوست دارند، می‌خواهند این کشور رشد کند و پیش برود. در این صورت است که دشمن هرگز نمی‌تواند به این کشور نگاه کج بکند و با او تند حرف بزند.
 
وی بیان کرد: مردم اگر پرشور، پیشتازانه و خودجوش پای صندوق‌های رأی حاضر شوند به معنی این است که پای انقلاب خود ایستاده‌اند و با اقتدا به سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم اجازه نخواهند داد که دشمن امنیت میهن عزیزمان را به خطر بیندازد. باید بپذیریم که امنیت خاورمیانه نیز در گرو هیمنه و سیطره این نظام و این کشور و اقتدار و انتخاب مردم ایران اسلامی است که با حضور بی‌سابقه در پای صندوق‌های رأی آن را ضمانت خواهند کرد.

عضو هیئت دانشکده علوم قرآنی ملایر افزود: اما اگر خدای ناکرده حضور همگانی به سستی و حضور ضعیف و مشارکت پایین بینجامد دشمن حساب دیگری می‌کند. خواهد گفت که مردم به رهبر و نظام و کشورشان چندان رغبتی ندارند و دلبستگی به میهن و نظام در این کشور کاسته شده و به راحتی می‌توان به این کشور حمله کرد و آن را مورد تعرض قرار داد. آنگاه است‌ که‌ امنیت کشور به خطر می‌افتد و باید منتظر تحریم‌ها و تهدیدهای بیشتری بود. البته آن روز هرگز نخواهد آمد. خواب بازگشت سلطه‌گرانه به این کشور، هرگز تعبیر نخواهد شد.
 
وی با اشاره به این فرموده رهبر معظم انقلاب که برای وارد شدن در عرصه‌ انتخابات، تنها چیزی كه حاكم است، قانون است، بیان کرد: این کلام رهبری جمله‌ای حکیمانه و ناظر به رأی شورای نگهبان در تأیید صلاحیت نامزدهای محترم ریاست جمهوری است. انتخابات نیازمند یک مرحله قانونی مهم است که در قوانین کشور ملاحظه شده و آن تأیید صلاحیت اولیه نامزدها توسط ۱۲ عضو شورای نگهبان قانون اساسی است. این صلاحیت مبتنی بر احراز شرایط اولیه و ابتدایی از قبیل التزام به اسلام و اصول و قوانین دین و نظام جمهوری اسلامی و ترک محرمات محرز و پرهیز از گناهان کبیره است. ضمناً قانون تعیین می‌کند که نامزد ریاست جمهوری باید از رجال سیاسی باشد و توان مدیریت و تدبیر و قدرت اجرایی لازم را داشته باشد.
 
محمد جوکار
انتهای پیام
captcha