هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد را سامان دهد
کد خبر: 3977154
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
حجت‌الاسلام علی تقوی:

هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد را سامان دهد

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در یادداشتی تأکید کرد: انتخابات برای کشور یک افتخار و یک فرصت است و یک ذخیره به حساب می‌آید که اگر شرکت پرشور مردم باشد، این یقیناً به آینده کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی، معاون سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی یادداشتی نوشت: در آیات قرآن داریم که هدف آفرینش عبودیت و بندگی است و انسان موجودی است که می‌تواند مسیر و سرنوشت خودش را تعیین کنند و به این منظور است که عبودیت هدف آفرینش انسان می‌شود و انتخاباتی که در جمهوری اسلامی ایران داریم خودش از مصادیق عبودیت خداست.

انتخابات صحنه حضور افراد اصلح است اما شناخت فردی که دارای تمامی ویژگی‌های اصلح بودن است توسط مردم صورت می‌گیرد این در حالی است که شورای نگهبان نسبت به انتخاب افراد واجد شرایط اقدام می‌کند اما این مردم هستند که نسبت به شناخت فردی که در بین شاخص ها بالاترین نمره را می‌گیرد در انتخابات اقدام می‌کنند.

مردم باید توجه ویژه ای به برنامه‌های کاندیدا داشته باشند زیرا فردی که برای چهار سال آینده کشور توسط مردم انتخاب می‌شود باید برای تمامی مشکلات جامعه دارای برنامه بوده و بتواند مشکلات کشور را در کوتاه‌ترین زمان با حضور نخبگان سیاسی، اجتماعی و … برطرف کند.

قوی‌ترین دولتها هم قادر نیستند بدون مشارکت مردم موتور اقتصاد جامعه را به راه بیندازد؛ هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی تواند اقتصاد کشور را سامان بدهد. بعضی از سازوکارهای فکری، سیاسی، اقتصادی این فکرها را کردند که بتوانند دولتها را متصّدی کار اقتصاد کنند امّا شکست خوردند.

امکان ندارد و بدون مشارکت مردم هیچ دولتی نخواهد توانست اقتصاد کشور را سامان بدهد و موتور اقتصاد را راه بیندازد. بنابراین یکی از مسائل مهمّ ما باید این باشد که استعدادهای مردم، ابتکارهای مردم، ظرفیّتهای گوناگون مردم را وارد میدان اقتصاد کشور بکنیم.

در این بین جامعه دانشگاهی و جوانان دانشجو در آگاهی‌بخشی مردم نسبت به شناخت بهترین فرد برای انتخابات ریاست جمهوری نقش مهم و بسزایی دارند و می‌توانند با برگزاری تریبون های آزاد مردمی و گفتگو با اقشار مختلف مردم هم آنها را از اهمیت حضور در پای صندوق های رای و مشارکت بالا آگاه سازند و هم برنامه های کاندیداها را برای آنها تبیین نمایند تا مردم با شناخت بهتر و دقیق تر فرد مورد نظر را انتخاب نمایند.

نامزدهای ریاست جمهوری خوب است که از نیروی جوانان در برنامه‌ها و راهبردهای دولت آینده خودشان بهره ببرند زیرا موتور محرک جامعه ما همین جونان هستند به این دلیل که روحیّه‌ امروز جوان‌های ما همان روحیّه‌ جوانهای زمان انقلاب است؛ با این تفاوت که آنها آن‌وقت در وسط کوره‌ انقلاب بودند، امروز آن شرایط نیست ولی درعین‌حال آن روحیّه هست و تفاوت دیگر اینکه بصیرت و آگاهی و تجربه‌ای که جوان‌های ما امروز دارند، آن روز وجود نداشت؛ یعنی ما پیش رفته‌ایم.

انتخابات برای کشور یک افتخار و یک فرصت است و یک ذخیره به حساب می‌آید که اگر شرکت پرشور مردم باشد، این یقیناً به آینده‌ی کشور کمک خواهد کرد. البتّه اگر این با شرکت پرشور مردم همراه بشود با یک انتخاب درست که حقیقتاً یک نیروی کارآمد و باایمان و پر‌انگیزه و علاقه‌مند به کار به وسیله‌ مردم انتخاب بشود آینده‌ کشور را تضمین خواهد کرد و بدانیم که همین انتخابات و موضوع مشارکت مردم برا آینده سرنوشت کشور یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است.

این انتخاباب یک آزمایشگاه برای دشمن است که ببینند مردم ایران چقدر پای کار نظام ایستاده‌اند و هدف دشمنان برای این است که انگیزه حضور در انتخابات کم شود و از شکوه آن کاسته شود و با حضور حداکثری برگزار نشود اما دشمنان خواهند دید که این ملت زنده هست و با اعتقادات ریشه‌ای خودشان به صحنه می‌آیند و بار دیگر مشت محکمی بر دهان دشمنان می‌زنند.

انتهای پیام
captcha