تفسیر قرآن امیرالمومنین(ع) منتشر شد
کد خبر: 3977178
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

تفسیر قرآن امیرالمومنین(ع) منتشر شد

«امیر بیان» تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی(ع) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم به همت انتشارات شهیدکاظمی منتشر شد.

تفسیر قرآن امیرالمومنین(ع) منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نشر شهید کاظمی؛ کتاب «امیر بیان» تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی(ع) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم که ذیل هر صفحه از قرآن‌کریم احادیث تفسیری امام علی(ع) درج شده است، برای اولین بار در جهان اسلام تنظیم و تدوین و به همت انتشارات شهیدکاظمی منتشر شد.

این تفسیر حدیثی برای اولین بار به شکل یک جلدی با بیش از ۱۰۰۰ صفحه که در آن ۴۵۰۰ حدیث از امام علی(ع) و بیش از ۱۵۰۰ حدیث دیگر از بقیه امامان نیز استفاده شده (یعنی بیش از ۶۰۰۰ حدیث) که بیش از ۲۶۰۰حدیث آن احادیث تفسیری امام علی(ع) است و الباقی در زمره احادیث اعتقادی، اخلاقی، حکومت، سیاست، اجتماعی و تربیتی و... از آن حضرت است.

در این مصحف شریف در هر صفحه در ذیل آیات قرآن، متن احادیث تفسیری آمده تا خواننده با متنی دو سویه یعنی قرآن و عترت در کنار هم بهره‌مند شود. همچنین از ویژگی‌های بارز در تدوین این اثر منحصر به فرد استفاده از ۸۰ دوره کتاب تفسیری و بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب حدیثی و تاریخی شیعه و سنی است.

در این تفسیر به بیش از صد موضوع روز زندگی اعم از اخلاق، حکومت، جهاد و جنگ، تربیت، عرفان، سیاست، جامعه شناسی و اجتماعی، فقهی، تغذیه و بهداشت فردی و... اشاره شده است. متن این مصحف شریف به نحوی تنظیم یافته که برای عموم مردم به ویژه قشر جوان، طلاب، حافظان قرآن‌کریم و دانشجویان و معلمان قابل استفاده است.

«امیر بیان» تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی(ع) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم به کوشش محمدرضا اوحدی در قطع وزیری و ۱۱۵۲ صفحه برای اولین بار در جهان اسلام تنظیم و تدوین و همزمان با اول ذی القعده به همت انتشارات شهیدکاظمی منتشر می‌شود.

پیش از این محمدرضا اوحدی با آثاری، چون ۱۰۰۱ نکته از زندگی امیر المومنین(ع)، ۱۰۰۱ نکته از زندگانی حضرت مهدی (عج)، ۱۰۰۱ فضیلت از امیر المومنین(ع) در کتب اهل سنت، ۱۰۰۱ نکته از ولایت امیر المومنین (ع)، ۱۰۰۱ نور از فضایل امیرالمومنین(ع)، ۱۰۰۱ پرسش و پاسخ از امیرالمومنین (علیه السلام) و ده‌ها اثر تحسین شده دیگه به جامعه کتابخوان معرفی شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر ارزشمند می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی (https://nashreshahidkazemi.ir)، سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

انتهای پیام
captcha