پیام آیات عظام سبحانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی به مناسبت انتخابت 1400
کد خبر: 3977261
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳

پیام آیات عظام سبحانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی به مناسبت انتخابت 1400

آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی در پیام‌های جداگانه از مردم برای حضور پرشور در انتخابات دعوت کردند.

ارسال// پیام آیات مکارم، سبحانی و نوری همدانی به مناسبت انتخابت 1400به گزارش ایکنا، برخی از مراجع عظام تقلید، به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پیام‌های جداگانه صادر کردند.

متن پیام آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت آگاه و مؤمن ایران اسلامی با انتخابات پیش رو در مرحله حساس تاریخی قرار دارند. قرائن و نشانه‌ها حاکی از آن است که کوتاهی در این امر ممکن است آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به مصالح کشور وارد کند. از این‌رو شرکت در انتخابات تکلیفی الهی، اجتماعی و پشتوانه‌ای برای تحقق عزت و استقلال کشور خواهد بود.

از خداوند متعال خواستارم که مردم با ایمان و عزیز ایران را یاری نموده و مشکلات و مضیقه‌های آنان را مرتفع گرداند.

قم ـ ناصر مکارم شیرازی

پیام آیت‌الله سبحانی

ارسال// پیام آیات مکارم، سبحانی و نوری همدانی به مناسبت انتخابت 1400

همچنین آیت‌الله سبحانی با صدور بیانیه‌ای همه را به شرکت در انتخابات دعوت کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرّقوا 

وحدت کلمه نعمت الهی است که برای خود برکاتی دارد. خداوند منّان امر می‌کند که همگان به «حبل‌الله المتین» تمسک جویند. با الهام از این آیه مبارکه برای حفظ مصالح کشور و تحکیم نظام اسلامی، همگان در انتخابات شرکت کنیم و به فرد مؤمن، متدین و مدبّر رأی دهیم. ان‌شاء‌الله مشکلات موجود به فضل الهی و در پرتو وحدت کلمه برطرف می‌شود.

پیام آیت‌الله نوری همدانی

ارسال// پیام آیات مکارم، سبحانی و نوری همدانی به مناسبت انتخابت 1400

همچنین آیت‌الله نوری همدانی هم پیامی به این مناسبت صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انتخابات با شکلی که هم‌اکنون در جمهوری اسلامی انجام می‌گیرد، نعمتی است که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است و باید توجه داشته باشیم که در این انتخابات دو مطلب حائز اهمیت است:

1. مشارکت حدّاکثری مردم در انتخابات؛ حضوری که هم واجب شرعی است و هم واجب عقلی

اما واجب شرعی است به دلیل آنکه این نظام که با آن همه فداکاری‌ها و تقدیم شهیدان به وجود آمده است، حفظ آن واجب است که امام راحل (اعلی الله مقامه) فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است و پیروی از راه شهداء است و حضور در انتخابات بیعت مجدّد با نظام اسلامی است و مؤثر در حفظ نظام است.

و اما واجب عقلی به این دلیل است که عقل می‌گوید که انتخابات در سرنوشت انسان اثر دارد و هیچ انسان عاقلی نباید درباره سرنوشت خود بی‌تفاوت باشد و باید توجه داشته باشیم که:

امروز حضور در انتخابات اهمّیت ویژه‌ای دارد؛ چه اینکه دشمنان نظام سعی دارند که انتخابات در فضای سرد صورت بگیرد و حضور حداکثری نباشد. از ملت با بصیرت ایران انتظار می‌رود با مشارکت حدّاکثری و شکوهمند خود، این تبلیغات مخالف را خنثی کنند.

2. مطلب دوم این است که لازم است انتخاب اصلح صورت بگیرد و انتخاب اصلح گزینه مهم است که هم مبنای شرعی دارد و هم مبنای عقلی؛ و اصلح در شرایط کنونی کسی است که دلداده اسلام و نظام اسلامی باشد و تمام وجودش را وقف گره‌گشایی از مشکل بزرگ مردم یعنی مسئله معیشت مردم نموده است، به علاوه عدالت‌محوری و مبارزه با فساد دستور اول کارش باشد و روحیّه انقلابی و استکبار‌ستیزی که برگرفته از متن قرآن و سنّت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است را داشته باشد و این موضوع را عملاً نشان داده باشد.

انتظار می‌رود که امت وفادار به اسلام با حضور شکوهمند خود و با در نظر گرفتن معیارهایی که رهبر معظّم انقلاب (دامت برکاته) بیان فرمودند، پای صندوق‌ها و انتخاب اصلح، دین خود را ادا کرده و قلب حضرت بقیة‌الله الاعظم امام عصر (علیه السلام) را شاد کنند.

به علاوه امروز حضور گرم و حماسه‌ای در انتخابات، تقویت جبهه مقاومت در منطقه است و در حقیقت تداوم‌بخش پیروزی فلسطین و یمن و سوریه و لبنان و دیگر عرصه‌های مقاومت و همفکران حاج قاسم سلیمانی در کل جهان است و امید که ان‌شاءالله تعالی ملت ایران با حضور شورانگیز و گرم، حماسه‌ای در درگاه خداوند بزرگ سربلند و سرافراز باشند.

«اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم»

22 خرداد ماه 1400

حسین نوری همدانی

انتهای پیام
captcha