سه مجلد جدید از زندگی پیامبر(ص) منتشر شد
کد خبر: 3977276
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

سه مجلد جدید از زندگی پیامبر(ص) منتشر شد

سه مجلد جدید از سری مجموعه‌های «از سرزمین نور» به قلم محمدرضا سرشار به همت نشر معارف به چاپ رسید.

سه مجلد جدید از زندگی پیامبر(ص) منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مجموعه «از سرزمین نور» به قلم محمدرضا سرشار داستان زندگی پیامبر(ص) است که به زبان کودکان نوشته شده است. این مجموعه که پیش از این با نام «اینک آن یتیم نظر کرده» مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته، این بار به همت نشر معارف در قطع و شکل جدیدی منتشر شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

پیش از این ۹ مجلد از این مجموعه منتشر شده و اینک مجلد دهم با عنوان «خورشیدی در خانه خدیجه» به داستان به دوران جوانی پیامبر اسلام (ص) و ازدواج با حضرت خدیجه(س) پرداخته، مجلد یازدهم با عنوان «ماه شب چهارده» به تولد حضرت علی(ع) اختصاص یافته و مجلد دوازدهم با عنوان «داستان سیل آن سال» به جوانی پیامبر(ص) به تازگی راهی بازار نشر شده است.

مخاطب این مجموعه نوجوانان هستند، داستان زمزم (زندگی نیای پیامبر)، آنچه خدای کعبه اراده کند (زندگی پدر پیامبر)، و آن ستاره که دنباله‌دار می‌آید (تولد پیامبر)، یتیم نظر کرده (خردسالی پیامبر)، آن قصه که در کتاب‌ها آمده بود (دیدار عبدالمطلب با شاه یمن)، با من سخن بگو مادر (زندگی مادر پیامبر)، ماجرای سپاه فیل (حمله ابرهه به مکه)، آن پدر بزرگ دوست داشتنی (پایان کار عبدالمطلب) و سفر دراز شام (نوجوانی پیامبر) عناوین مجلد‌های پیشین است.

شب رویش غنچه نور و‌ای جامه بر سر کشیده برخیز (داستان بعثت پیامبر)، روزگار دراز رنج (از دعوت آشکار تا آغاز هجرت به حبشه) و روزنه‌ای به رهایی (داستان هجرت حبشه) عناوین دیگر این مجموعه است که به زودی منتشر خواهد شد.

در بخشی از مجلد دوازدهم می‌خوانیم: «محمد دشداشه سفید پاکیزه‌ای بر تن، بر کرسی‌ای نشسته بود، و عطر خوش تنش، فضای مهمان سرای بزرگ خانه خدیجه را پر کرده بود. خدیجه با فاصله بر تختی رو به روی محمد نشست. نفسیه، با جامی شربت عسل، آمد. آن را روی چارپایه‌ای، جلو محمد گذاشت و با اشاره خدیجه خودش هم در گوشه‌ای از تخت نشست. محمد پلک خوابانده، دست‌هایش را بر زانوی راست قلاب کرده و ساکت بود.»

انتهای پیام
captcha