واکنش سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات حجت‌الاسلام مصلحی
کد خبر: 3977300
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات حجت‌الاسلام مصلحی

عباسعلی کدخدایی در واکنش به اظهارات حجت‌الاسلام و المسلمین مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم، در خصوص رد صلاحیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 نوشت:‌ شورای نگهبان گزارش نهادهای قانونی را بررسی می‌کند و نهایتا بر اساس تشخیص و رای اعضا نتیجه اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه ایکنا، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در حساب توئیتری خود نوشت: آقای مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی ایشان نیز به شدت اعتراض شد و اعضا آن را قبول نداشتند. نمی‌خواهم برخورد آقایان را در جلسه با ایشان بگویم.

شورا گزارش نهادهای قانونی را بررسی می کند و نهایتا بر اساس تشخیص و رای اعضا نتیجه اعلام می‌گردد.

یادآور می‌شود حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم، اخیرا در مصاحبه‌ای به تشریح روند رد صلاحیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 پرداخت و گفت: «بر اساس گزارش کف خیابان آقای هاشمی رأی می‌آورد. من گزارشی در دو صفحه از جهت مصلحت نظام و حفظ نظام درباره هزینه‌ ـ فایده تأیید یا رد صلاحیت آقای هاشمی نوشتم و به شورای نگهبان رفتم و گفتم که ردصلاحیت آقای هاشمی به مصلحت نظام است فقها و حقوقدانان شورای نگهبان هرچه تلاش کردند که یک ان قلت به مجموعه من بیاورند نتوانستند... فقط یکی از حقوق‌دانان شورای نگهبان سوال کرد که مگر ایشان چه گفته‌اند که رد صلاحیت شوند، گفتم من مصلحت نظام را می‌گویم با شخص کاری ندارم... من می‌گویم حفظ نظام این هزینه و این فایده را دارد و حالا بعد هم آقایان تصمیم گرفتند.» 

انتهای پیام
captcha