سخنان شنیده‌نشده شهید المهندس درباره فتوای آیت‌الله سیستانی + فیلم
کد خبر: 3977359
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

سخنان شنیده‌نشده شهید المهندس درباره فتوای آیت‌الله سیستانی + فیلم

شهید ابومهدی المهندس در مصاحبه‌ای اختصاصی با مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران که همزمان با سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی برای اولین‌بار منتشر شده است، از اهمیت این فتوا و نقش گروه‌های مقاومت از جمله جنبش نُجَباء در سازمان‌دهی نیروهای مردمی سخن گفته است.  

به گزارش ایکنا، هفت سال قبل یعنی در 13 ژوئن 2014 آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق، در پی اشغال شهرهای عراق و سقوط پیاپی مناطق این کشور به دست تروریست‌های داعش، فتوای «جهاد کفایی» در دفاع از عراق و مقدسات آن را صادر کرد.
 
با اعلام این فتوا میلیون‌ها تن از مردم پیر و جوان عراق فوج فوج به این فتوا لبیک گفتند که این حرکت زمینه‌ تشکیل الحشد الشعبی را فراهم کرد. نیروهای الحشد الشعبی در نیمه ژوئن سال 2014 بعد از حمله گسترده گروه تروریستی داعش به استان‌های غربی عراق و سقوط 3 استان این کشور با صدور فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی تشکیل شد. فتوایی که بر اساس آن از کسانی که قادر به حمل سلاح و مبارزه با گروه‌های تروریستی بودند، خواسته شده بود که به صفوف مبارزه با داعش بپیوندند. صدور فتوای تاریخی جهاد کفایی، از سوی مرجعیت دینی عراق در واقع خط پایانی بر پیشروی‌های تکفیری‌ها بود و روند تسلط آنها بر مناطق مختلف عراق را به یکباره متوقف ساخت.
 
در همین راستا، مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران ویدئویی از مصاحبه اختصاصی با شهید ابومهدی المهندس درباره این فتوا را منتشر کرده است.
 
انتهای پیام
captcha