شیخ قاووق: نقش مکمل مقاومت در لبنان و فلسطین، کابوسی برای رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3977490
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲

شیخ قاووق: نقش مکمل مقاومت در لبنان و فلسطین، کابوسی برای رژیم صهیونیستی

به مناسبت عید تحریر و پیروزی مقاومت فلسطین، برنامه‌ای از سوی حزب‌الله لبنان به منظور بازدید از مرز‌های لبنان و فلسطین اشغالی برگزار شد. شیخ قاووق در سخنرانی خود در این مراسم تأکید کرد همکاری مقاومت در لبنان و فلسطین، اسرائیل را برای نخستین بار از سال ۱۹۴۸ با تهدیدی وجودی مواجه کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، بخش روابط عربی و بین‌الملل حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت عید تحریر و پیروزی مقاومت فلسطین اعلام کرد که در این ایام فرخنده، برنامه‌ای برای بازدید شخصیت‌های و نمایندگان احزاب مختلف کشورهای عربی از مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی ترتیب داده است.

این مراسم که از سوی خلیل حسن، مسئول روابط عمومی حزب‌الله در منطقه اول برگزار شده بود، با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید آغاز شد و سپس شیخ قاووق به سخنرانی پرداخت و  تأکید کرد رژیم اسرائیل امروز در محاصره موشک‌هایی قرار گرفته است که برد آن‌ها به تمام شهرها و شهرک‌هایش می‌رسد و برای اولین بار از سال 1948، وجود خود را در خطر می‌بیند؛ و اعتراف کرده است که هیچ جای امنی در هیچ شهرک یا شهری در رژیم صهیونیستی وجود ندارد؛ و این امر جز با اقدامات مقاومت که تمام معادلات منطقه را بر هم زد، میسر نمی‌شد. اگر مقاومت نبود منطقه وارد عصر اسرائیل می‌شد و ناچار به عادی‌سازی روابط و سازش با اسرائیل می‌شد.

وی تصریح کرد  تعاون و همکاری میان مقاومت در لبنان و مقاومت در فلسطین، پشتوانه‌ای راهبرد و بسیار گران‌بهاست. این همکاری کابوسی حقیقی برای رژیم صهیونیست است. با این پشتوانه است که دشمن اسرائیلی در هر جنگی احساس می‌کند که در محاصره و همیشه در قعر هزیمت قرار دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که امت اسلامی شاهد بود که قدس تنها نیست و قهرمانان غزه، قدس، رام‌الله و الخلیل و همه آزادگان عالم از آن دفاع می‌کنند، در حالی که دشمن اسرائیلی برای نخستین بار دریافت که در محاصره امواج حمایت از قدس از سوی امت اسلام و عرب و کل جهانیان است.

وی در پایان تأکید کرد این جنگ نشان داد که دشمن واقعی امت اسلام نه ایران، بلکه اسرائیل است. ایران با رهبری امام خامنه‌ای، عمق راهبردی مقاومت فلسطین است و نخستین حامی فلسطین، قدس، مسجدالاقصی و مقاومت در غزه است.

در پایان این مراسم، شیخ حسن عیاد و زهیر حمدی، دبیر کل جنبش ملی تونس سخنرانی و تأکید کردند که مقاومت تنها راه دفاع از سرزمین فلسطین و آزادسازی آن‌ از دست صهیونیست‌هاست.

انتهای پیام
captcha