جنبش نجباء، استحاله و حذف حشد الشعبی را محال دانست
کد خبر: 3977500
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

جنبش نجباء، استحاله و حذف حشد الشعبی را محال دانست

جنبش مقاومت اسلامی نجباء در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد تأسیس حشد الشعبی، تلاش برای حذف، کنار زدن یا استحاله این نهاد مردمی را محال خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از نجباء، در سالروز صدور فتوای جهاد کفایی از سوی مرجعیت عالی عراق و تشکیل سازمان بسیج مردمی، جنبش مقاومت اسلامی نجباء طی بیانیه‌ای با تجلیل از این حادثه بزرگ تاریخ معاصر، خاطرنشان کرد: پس از حدود صد سال، بار دیگر فرزندان «ثورة العشرین» (انقلاب 1920) از مرکز و جنوب عراق برخاسته و پیر و جوان به ندای مرجعیت برای دفاع از مقدسات و جهاد علیه کفر و طغیان لبیک گفتند و صحنه‌هایی بی‌سابقه آفریدند.

در این بیانیه، فتوای جهاد و تأسیس حشد الشعبی «اسطوره لرزاننده قلعه‌های مستکبران» خوانده شده و شایسته این دانسته شده است که در زمره اعیاد میهنی عراق محسوب شود.

مقاومت اسلامی نجباء ضمن یادآوری کشتارهای روزانه، گورهای جمعی و فراگیر شدن ناامنی در ایام بی‌پناهی ملت عراق، تأکید کرد: تولد بسیج مردمی و پیروزی‌های آن، معادله قدرت را دگرگون کرد.

در ادامه بیانیه تصریح شده است: ما در مقاومت اسلامی نجباء وجود حشد الشعبی را همچون آب و هوا، ضرورتی برای بقای اکثریت ملت می‌دانیم؛ زیرا هیچ عاقلی نمی‌خواهد به گذشته تاریکی بازگردد که در آن، خونش برای جلب رضایت طمع‌کاران و منفعت‌طلبان مباح شود.

جنبش نجباء هرگونه اراده برای مقابله با حشد الشعبی یا به حاشیه راندن و استحاله این نهاد مردمی را «توهمی محال» توصیف کرد و افزود: حشد الشعبی هیچ‌گاه طایفه‌گرا نبوده است؛ کما اینکه خون جوانان شیعه مرکز و جنوب عراق در دفاع از برادران هم‌میهن خود از اهل سنت، مسیحیان، ایزدیان و کردها ریخته شد. آن‌ها زنان عراق را از اسارت آزاد کرده و عزتشان را بازگرداندند، انتقامشان را گرفتند و بینی داعش، آمریکا، صهیونیسم و نیروهای استکباری را به خاک ذلت مالیدند.

مقاومت اسلامی نجباء در پایان بیانیه خود به ارواح طیبه شهدای حشد و نیروهای امنیتی به‌ویژه فرماندهان بزرگ پیروزی، شهیدان سلیمانی و المهندس، همچنین رزمندگان بسیج مردمی و حامیان این نهاد مقدس درود فرستاد و به دشمنان، اشغالگران، مزدوران و بقایای حزب بعث وعده نابودی داد.

انتهای پیام
captcha