دیدار بشار اسد با هیئتی از کشور‌های عربی و اسلامی
کد خبر: 3977519
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲

دیدار بشار اسد با هیئتی از کشور‌های عربی و اسلامی

رئیس‌جمهور سوریه امروز دوشنبه با هیئتی از کشور‌های عربی و اسلامی دیدار و درباره مسائل مرتبط با هویت، ملی‌گرایی و همچنین سرنوشت واحد کشور‌های عربی بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، بشار اسد روز دوشنبه، با هیئتی از کنفرانس ملی اسلامی شامل روسای احزاب، نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی و صنفی از کشورهای عربی و اسلامی، دیدار کرد.

در جریان این دیدار، درباره مسائل مختلف از جمله ملی‌گرایی عربی و هویت و تعلق بحث و بررسی شد؛ و تأکید شد که حوادث اخیر در نوار غزه نشان داد که ملت‌های عربی در تمام کشورها همچنان به عقیده، هویت و ریشه‌های خود پایبند هستند.

بشار اسد در این دیدار تأکید کرد که اندیشه ملی، در اساس و جوهر خود اندیشه‌ای درباره تعلق و همبستگی است و لازم است که این اندیشه مبتنی بر حقایق باشد؛ و میان افکار بنیادی و عقاید با منافع ملت‌های مختلف باید ارتباط و هماهنگی وجود داشته باشد. وی در ادامه افزود که امروز مسئله نخبگان اندیشه عربی این است که برای مردم این باور را ایجاد کند که میان تعلق و همبستگی ملی و منفعت ارتباطی وثیق وجود دارد و اندیشه‌های تجزیه‌طلبانه و فرقه‌گرایانه اگر در یک کشور عربی مطرح و رایج شود، به سایر کشورها نیز انتقال می‌یابد، ازاین‌رو باید کشورهای عربی را یک مجموعه قومی و مردمی واحد و یکپارچه در نظر گرفت.

در مقابل، این هیئت نیز تأکید کرد که کشورهای عربی و اسلامی و تمام نیروهای آزادی‌خواه جهان باید در جریان جنگ سوریه و دفاع این کشور از سرنوشت و آینده خود، در کنار آن قرار بگیرند، چرا که اگر ایستادگی ملت سوریه نبود، پیروزی مقاومت در لبنان و سوریه امکان‌پذیر نبود.

انتهای پیام
captcha