مراسم سالروز عملیات مرصاد برگزار می‌شود
کد خبر: 3986317
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶

مراسم سالروز عملیات مرصاد برگزار می‌شود

مراسم سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در کرمانشاه با حضور سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا کرمانشاه، مراسم سالروز عملیات مرصاد با حضور سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان دولتی و نظامی ۵ مردادماه در یادمان شهدای مرصاد برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، عملیات مرصاد در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۶۷ پس از ۶ روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط جمهوری اسلامی ایران به وقوع پیوست. در این عملیات منافقین با حمایت‌های صدام از مرز قصرشیرین به مواضع ایران حمله کرده و در حالی که خیال می‌کردند مردم از آن‌ها حمایت خواهند کرد با مقاومت مردم رو به رو شدند.

منافقین در این عملیات از مرز قصرشیرین وارد کشور شده به علت درگیری نیرو‌های ایران با حمله ارتش عراق در جنوب کشور توانستند شهر‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، کرند و اسلام‌آبادغرب را تصرف کنند و بسیاری از مردم شامل زنان و کودکان را به شهادت برسانند و تا تنگه چهارزبر پیشروی کنند. سرانجام در تنگه چهارزبر در ۳۴ کلیومتری کرمانشاه نیرو‌های سپاه پاسداران و ارتش با کمک هوانیروز به فرماندهی شهید صیاد شیرازی توانستند حمله آنان را متوقف کنند.

انتهای پیام
captcha