در خرید سنگ قبر به چه مواردی باید توجه کنید؟
کد خبر: 3987639
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲

در خرید سنگ قبر به چه مواردی باید توجه کنید؟

خرید سنگ قبر از مواردی است که افراد اغلب در مورد آن حساسیت خاصی دارند. سنگ قبر به نوعی نماد منزل ابدی انسان‌هاست و به همین خاطر برای بازماندگان مهم است که ظاهر خوبی داشته باشد. در این میان سلایق افراد متفاوت است.

خرید سنگ قبر از مواردی است که افراد اغلب در مورد آن حساسیت خاصی دارند. سنگ قبر به نوعی نماد منزل ابدی انسان‌هاست و به همین خاطر برای بازماندگان مهم است که ظاهر خوبی داشته باشد. در این میان سلایق افراد متفاوت است. برخی طرح‌های ساده را می‌پسندند، درحالی که عده ای دیگر دوست دارند سنگ مزار عزیزانشان بزرگ و طرح دار باشد. رنگ سنگ مزار نیز بسته به سلیقه بازماندگان متفاوت خواهد بود. علاوه بر رنگ و طرح، گاهی گل کاری اطراف سنگ مزار و یا استفاده از شیشه روی سنگ قبر برای کمتر آسیب دیدن آن نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. در زیر مواردی که هنگام انتخاب و خرید سنگ قبر مدنظر قرار گرفته می‌شود آمده است.

خرید سنگ قبر

 

جنس سنگ قبر

جنس سنگ قبر شاید مهم ترین چیزی است که هنگام انتخاب سنگ باید به آن توجه کرد. درصورتی که تصمیم نداشته باشید سنگ قبر را بعد از چند سال تعویض کنید و طرح یا متن جدیدی انتخاب کنید، بهتر است یک سنگ قبر مقاوم بخرید تا در برابر نور آفتاب و رطوبت و بارندگی مقاوم باشد. اگر سنگ قبر استحکام کافی را داشته باشد، شکسته نمی‌شود و یا اطراف آن دچار خردگی و زدگی نخواهد شد. این امر برای افرادی که از محل تدفین عزیزانشان دور هستند و کمتر می‌توانند به مزار آن ها سر بزنند اهمیت بالایی دارد. زیرا اگر جنس سنگ قبر به اندازه کافی خوب و مقاوم نباشد، ممکن است آسیب ببیند و کسی تا مدت ها متوجه آن نشود.

رنگ سنگ قبر

رنگ سنگ قبر بسته به نوع آن متفاوت خواهد بود. این مورد اغلب به سلیقه افراد بستگی دارد و عموما رنگ های رایج و متداول برای سنگ قبر، سفید و یا سیاه است. بعضی از سنگ ها همچون سنگ مرمر، رنگ سبز با رگه های رنگی دارند و یا سفید و صورتی هستند. علاوه بر این سنگ های طوسی رنگ نیز وجود دارند. ولی غالب رنگ های موجود سفید یا سیاه است که باز بسته به نوعشان از مقاومت های متفاوتی برخوردارند.

قیمت سنگ قبر

خرید و قیمت سنگ قبر بسته به نوع، جنس و ابعاد و نوع نوشته روی آن متفاوت خواهد بود. یکی از عوامل مهمی که روی قیمت سنگ قبر تاثیر دارد، میزان مقاومت آن در برابر سرما و گرماست. هرچه مقاومت سنگ قبر در برابر سرما و گرما و تغییرات جوی همچون برف و باران بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. علاوه بر آن میزانی که سنگ قابلیت حک شدن داشته باشد نیز روی قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. بعد از جنس و نوع، ابعاد نیز روی قیمت سنگ قبر موثر است. هرچه سنگ بیشتری برای اجرای سنگ قبر مصرف شود، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. گاهی اوقات سنگ‌های دوطبقه و یا سنگ بالای مزار برای قرار گرفتن عکس نیز سفارش داده می‌شود که موجب افزایش قیمت سنگ قبر خواهد شد. تراشکاری و ایجاد طرح اطراف سنگ قبر نیز قیمت سنگ قبر را تغییر می‌دهد. گاهی اوقات سفارشات اختصاصی برای سنگ قبر ها داده می شود که طرحی منحصر به فرد داشته باشند، طبیعتا چنین سفارش هایی نیز به دلیل اختصاصی بودنشان قیمت های بالاتری دارند. اما به طور نسبی سنگ قبر مرمر  از سایر سنگ قبر ها قیمت بالاتری دارد.

ابعاد و قطر سنگ قبر

ابعاد و قطر سنگ قبر بسته به طرح و شکل آن و همچنین نوع سنگ نیز متفاوت است. قبل از انتخاب و خرید سنگ قبر بهتر است از فروشنده مشاوره بگیرید که چه نوع سنگ قبری متناسب با ابعاد سنگ قبر دلخواه شما است. البته تقریبا تمام انواع سنگ‌ها قابل سفارش در ابعاد و قطرهای متفاوت هستند و به همین خاطر دست شما برای انتخاب سنگ در ابعاد متفاوت باز خواهد بود.

نوشته روی سنگ قبر

نوشته روی سنگ قبر نیز از موارد مهمی است که هنگام خرید سنگ قبر باید به آن توجه کرد. امروزه روش‌های مختلفی برای حک کردن نوشته روی سنگ قبر وجود دارد. این موضوع اهمیت زیادی دارد زیرا بعد از گذشت چندین سال نباید اطلاعات روی سنگ از بین بروند. روش های نوینی نیز برای حک کردن تصویر روی سنگ قبر به وجود آمده است که افراد می تواننند علاوه بر نوشته سفارش حک کردن تصاویر را نیز روی سنگ قبرها بدهند.

سنگ قبرها برای دو نفر

با گذشت زمان و کمبود فضا برای دفن اموات، سنگ قبرهای دو یا سه نفره بسیار مرسوم شده است. با گذشت 30 سال از مرگ نفر قبلی، اجازه داده می‌شود تا فرد دیگری نیز در آن قبر دفن شود. لذا سفارش و خرید سنگ قبر برای دونفر نیز به تازگی مرسوم شده است. بعضی از افراد ترجیح میدهند سنگ قبری دوتکه برای دونفر انتخاب کنند در حالی که برخی دیگر می‌خواهند که سنگ قبر بزرگتری را سفارش دهند و اطلاعات هر دو متوفی روی همان سنگ حک شده باشد.

کد QR  سنگ قبر

از قابلیت‌های جدیدی که به تازگی و با پیشرفت تکنولوژی به سنگ قبرها اضافه شده، حک کردن QR کد روی سنگ قبرهاست. با اسکن کردن این کد افراد می‌توانند عکس ها و خاطرات عزیزان خود را مرور کنند. استفاده از QR کد سنگ قبر باعث می‌شود تا با اسکن آن در گوشی‌های هوشمند اطلاعات مختلف نظیر زندگی نامه، دست نوشته، اشعار و فیلم‌های متوفی را مرور کنید.

این قابلیت امکان محدود کردن دسترسی را نیز دارد و با قرار دادن نام کاربری و رمز عبور می‌توانید دسترسی افراد را به اطلاعات مربوطه محدود کنید تا فقط افرادی که شما مد نظرتان است، بتوانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

علاوه بر موارد فوق آشنایی نسبی با انواع سنگ قبر نیز در خرید سنگ قبر به شما کمک خواهد کرد:

انواع سنگ قبر:

  • سنگ قبر مرمر
  • سنگ قبر هرات
  • سنگ قبر تویسرکان
  • سنگ قبر برزیلی
  • سنگ قبر نانو خارجی
  • سنگ قبر نانو ایرانی
  • سنگ کریستال
  • و...

در میان این سنگ ها سنگ قبر مرمر تنوع رنگی بیشتری داشته و سنگ تویسرکان رنگ مشکی جذابی دارد. سنگ نانو نیز به دلیل اینکه از مواد مصنوعی ساخته می‌شود، رنگ سفید یک دستی دارد.                    

انتخاب سنگ فروشی قابل اعتماد

خرید سنگ قبر با توجه به اینکه اکثر سنگ قبر فروشی ها در اطراف بهشت زهرا فعالیت دارند کمی دشوار است. با توجه به اینکه عده ای نیز در مکان‌های دیگری علاوه بر بهشت زهرا دفن می‌شوند، سفارش و خرید سنگ قبر و ارسال آن به محل مورد نظر  دشوار خواهد بود . به همین دلیل فروشگاه‌های آنلاین سنگ قبر فروشی که نمونه کارهای مختلف را به شما نمایش می‌دهند و بدون اینکه نیاز به مراجعه حضوری داشته باشید می‌توانید مشاوره دریافت کنید و سنگ قبر دلخواه خود را انتخاب نمایید.

خرید سنگ قبر

اگر به دنبال خرید سنگ قبر باکیفیت و متنوع هستید و با در نظر گرفتن بودجه خود می‌خواهید یکی از انواع سنگ‌ قبر موجود در بازار را با بهترین قیمت خریداری کنید می‌توانید به فروشگاه شایان سنگ سر بزنید. این فروشگاه با داشتن نمونه سنگ قبر  در بخش‌های مختلف همچون سنگ قبر مادر، سنگ قبر پدر و سنگ قبر فرزند و ... به خریداران این امکان را می‌دهد که قبل از خرید بتوانند مدل‌های مختلف سنگ قبر را مشاهده کنند. علاوه بر آن شما می‌توانید مطمئن باشید که سنگ قبر شما کاملا سالم و در بسته‌بندی مطمئن به دستتان خواهد رسید. این فروشگاه دارای شرایط فروش اقساطی نیز بوده و در صورت تمایل می‌توانید به صورت قسطی از این فروشگاه خرید نمایید.

انتهای پیام
captcha