درب ضد سرقت: سدی محکم در برابر سارقان
کد خبر: 3987640
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

درب ضد سرقت: سدی محکم در برابر سارقان

در سال‌های اخیر توجه به زیبایی ظاهری ساختمان اهمیت بیشتری پیدا کرده است. جلوه زیبای یک ساختمان زمانی تکمیل خواهد شد که تمامی اجزای آن از قبیل دیوار، نما، پنجره‌ها و درب‌ها از بهترین نوع انتخاب و در ساخت ساختمان بکار برده شوند.

در سال‌های اخیر توجه به زیبایی ظاهری ساختمان اهمیت بیشتری پیدا کرده است. جلوه زیبای یک ساختمان زمانی تکمیل خواهد شد که تمامی اجزای آن از قبیل دیوار، نما، پنجره‌ها و درب‌ها از بهترین نوع انتخاب و در ساخت ساختمان بکار برده شوند. توجه به ظاهر زیبا بدون توجه به کیفیت مواد سازنده آن، در کنار سایر مزایا، دوام چندانی هم نخواهد داشت. از میان موارد اشاره شده درب ورودی ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین نوع درب برای ساختمان درب ضد سرقت می‌باشد که علاوه بر تکمیل ظاهر زیبای ساختمان، امنیت آن را نیز بالا خواهد برد. با توجه به ویژگی‌هایی که درب ضد سرقت دارد، ایمنی قابل ملاحظه‌ای در تولید آن بکار برده شده است.

معرفی و شناخت درب ضد سرقت

این نوع درب همان‌گونه که از اسم آن پیداست، درب محکمی می‌باشد که مانع از ورود سارقین به داخل خواهد شد. البته هیچ ادعای صد در صدی در طبیعت وجود ندارد ولی ضریب امنیت و ایمنی این درب‌ها نسبت به درب‌های معمولی به‌مراتب خیلی بالاتر است. درب‌های ضد سرقت با توجه به ساختار و ویژگی‌هایی که در تولید و ساخت آن‌ها بکار برده شده است، ضمن لحاظ نمودن طرح و زیبایی‌های ظاهری، از مقاومت و ضریب امنیت بالایی نسبت به درب‌های معمولی برخوردار هستند. استفاده از مواد اولیه سازنده، مقاومت این درب را در برابر هر نوع ضربه و فشار خارجی بیشتر نموده است. رعایت برخی نکات لازم و عایق‌کاری مناسب در ساخت درب ضد سرقت، آن را در برابر حریق و آتش‌سوزی و همچنین رطوبت و دما و صدا مقاوم نموده است. لازم به ذکر است بکاربردن استاندارهای لازم در ساخت و نصب این نوع درب‌ها، در زمان بحران‌هایی مانند آتش‌شوزی، زلزله و ... امور امدادرسانی به ساکنین داخل ساختمان را آسان خواهد نمود.

اجزای درب ضد سرقت

برای این که اهداف استفاده از درب ضد سرقت کامل باشد، می‌بایستی تمامی اجزای بکار رفته در تولید و ساخت آن نیز از بهترین و باکیفیت‌ترین ابزار و وسایل تهیه شود. به طور کلی اجزای اصلی این نوع درب‌ها شامل موارد زیر است:

  1. استراکچر درب
  2. چارچوب و قالب درب شامل بدنه، قاب زبانه، ریل موقت، فضای خالی، چشمی، لولا و پیچ لولا، نوار درزگیر و قفل و زنجیر
  3. بدنه و پوشش ظاهری که معمولاً از پی‌وی‌سی یا ام‌دی‌اف ساخته می‌شود. استفاده از فلزهای مقاوم در برابر هرگونه ضربه و برش و سوراخ شدگی توسط میخ و دریل و همچنین مواد مقاوم در برابر حرارت و اسید، وزن این نوع درب را نسبت به درب‌های معمولی بیشتر خواهد کرد.
  4. ابزار اصلی درب ضد سرقت شامل قفل و دستگیره

ویژگی‌ها و مزایای بکار برده شده در ساخت درب ضد سرقت

هدف از استفاده از درب ضد سرقت در ورودی ساختمان و اتاق‌ها این است که بیشترین ضریب امنیت و ایمنی را برای ساختمان همراه داشته باشد. علاوه بر داشتن ظاهر و نمایی زیبا، مانع نفوذ جدی سارقین بداخل شده و مقاومت بالایی در برابر حرارت زیاد و آتش‌سوزی خواهد داشت. در ادامه محاسن و مزایای خرید درب ضد سرقت را اشاره می‌نماییم.

  1. جلوه ظاهری زیبا و شیک برای سلیقه‌های مختلف با توجه به تنوع گوناگون موجود در بازار
  2. اجرا و نصب بسیار آسان و در دسترس بودن اجرای مختلف آن
  3. مقاومت و استحکام بالا در برابر هرگونه ضربه‌های خارجی و بهترین مانع در برابر سارقین
  4. مقاومت بالا در برابر هرگونه حریق و آتش‌سوزی، رطوبت و خوردگی توسط حشرات موذی
  5. عایق مناسب صوتی و مانعی در برابر ورود هرگونه گرد و غبار
  6. استفاده از قفلی با زبانه محکم و استاندارد برای تقویت ضریب امنیت
  7. خاصیت ضدزنگ داشته و قابلیت نصب قفل دیجیتال، دزدگیر و دوربین هوشمند بر روی آن مقدور می‌باشد
  8. دارای ابعاد و ضخامت‌های استاندارد بوده و در طرح و ساخت روکش‌های درب ضد سرقت از چوب راش طبیعی استفاده شده است

انواع مختلف درب ضد سرقت

همان‌گونه که عنوان شد تنوع در ساخت و تولید درب ضد سرقت در بازار بسیار یافت می‌شود. در کنار درب‌های ایرانی که ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار بالایی دارند، انواع درب‌های ترک و چینی هم خریداران مخصوص به خود را دارد. در این میان درب‌های ساخت ترک با توجه به ساختار و کیفیت بالای اجزای آن، نسبت به انواع مشابه ایرانی و چینی دارای کیفیت بالایی بوده که قیمت آن نیز به‌ مراتب بیشتر خواهد بود.

خرید درب ضد سرقت

امروزه محبوبیت استفاده از درب ضد سرقت با توجه به مزایا و خاصیت‌های گفته شده‌ی بالا در بین مردم بیشتر شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. مسلماً هرچقدر ضریب امنیت و ایمنی ساختمان بیشتر باشد، خاطر ساکنین آن نسبت به در امان ماندن سرمایه بیشتر خواهد شد. البته قیمت درب ضد سرقت نیز با کیفیت آن رابطه مستقیمی دارد.

کارگاره‌ها و فروشگاه‌های زیادی در زمینه تولید و فروش انواع درب‌ها فعالیت می‌کنند. در این میان فروشگاه درب ضد سرقت درکو (https://doorcoo.ir) با نزدیک به نیم قرن سابقه تولید و فروش انواع درب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، در سال‌های اخیر با ارائه درب‌های متنوع ایرانی، ترک و چینی نیاز بازار کشور و مصرف کننده را تأمین و در این زمینه مفتخر به دریافت تقدیرنامه‌های مختلف و معتبر داخلی و خارجی قرار گرفته است. برخی از تنوع محصولات این فروشگاه شامل درب‌های ضد سرقت مدرن، ضد آب، تمام برجسته VIP، برجسته لوکس، نیم‌برجسته کلاسیک، لمینت، رستیک پنل و اولترالام می‌باشد.

با مراجعه به سایت این فروشگاه در بستر فضای مجازی و اینترنت می‌توان با مشاهده انواع درب‌های ضد سرقت با برقراری ارتباط با کارشناسان باتجربه و ماهر از مشاوره و راهنمایی ایشان در انتخاب درب ضد سرقت بهره برد. همچنین پس از نصب مطمئن همراه با رعایت استانداردهای لازم نیز می‌توان از خدمات و پشتیبانی ایشان استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha