محرم کرمانشاه را سیاه پوش می‌کنیم
کد خبر: 3987834
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

محرم کرمانشاه را سیاه پوش می‌کنیم

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه تلاش می‌کنیم شهر برای استقبال از ماه‌های محرم و صفر آماده شود، گفت: تعظیم شعائر حسینی تعظیم شعائر الله است و هیچ زمانی مانند محرم نمی‌تواند شعائر دینی را تعظیم کند.

حجت‌الاسلام مهدی کارگر، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری جلسه‌ای با موضوع برنامه‌های محرم و صفر در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: این جلسه با حضور هیئت‌های مذهبی استان برگزار خواهد و در این جلسه با بررسی وضعیت استان با توجه به شرایط کرونایی به چگونگی اجرای برنامه‌ها می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال قبل شرایط خاصی در ماه محرم داریم، افزود: تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا به عنوان خادمان این آستان بستری برای برگزاری هیئت‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراهم کنیم.

حجت‎‌الاسلام کارگر با اشاره به شعار محرم امسال «نسل به نسل در پناه حسینیم» تصریح کرد: امام حسینی‌ها مسئولیت‌پذیرند و بر این اساس اجازه نمی‌دهند تعظیم شعائر دینی افول داشته باشد و این حکایت از دلدادگی مردم به سیدالشهدا(ع) دارد و آن را فریاد می‌زنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه به برنامه‌های اجرایی از سوی این معاونت در ماه محرم از جمله سیاه پوش کرده شهر اشاره و اظهار کرد: باید فضا‌های بیرونی شهر را سیاه پوش کنیم و تلاش می‌کنیم شهر برای استقبال از ماه‌‍‌های محرم و صفر آماده شود.

حجت‌الاسلام کارگر در پایان در خصوص شعار یاد شده، افزود: در بحث محرم، معیار‌ها و مفاهیمی از جمله توجه به آسیب‌های اجتماعی، خانواده و فرزندآوری، خدمات اجتماعی و هیئت‌های مذهبی مد نظر است و در این راستا در هیاهوی نابسامان‌های اجتماعی کشور نظیر عدم ازدواج، طلاق، افسردگی و ... هیئت‌های مذهبی می‌توانند ملجأ و پناهگاه برای عموم مردم باشند.

انتهای پیام
captcha