رسالت موفق جهاددانشگاهی در امر تربیت اساتید قرآنی
کد خبر: 3988045
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳

رسالت موفق جهاددانشگاهی در امر تربیت اساتید قرآنی

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: رسالت جهاددانشگاهی در امر تربیت اساتید و برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن موفق بوده است.

رضازاده// رسالت جهاد دانشگاهی در امر تربیت اساتید قرآنی بسیار بالاستمهدی طاهری، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، ضمن تبریک به‌مناسبت سالروز فرا رسیدن تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان اردبیل بحمدالله در طول چندین سال گذشته اقدامات ارزشمند و قابل قبولی در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی به انجام رسانده که تمامی این اقدامات شایسته تقدیر و قدردانی است.

وی ضمن رضایت از عملکرد جهاددانشگاهی در حوزه انتشارات و فعالیت ارزنده خبرگزاری ایکنا اردبیل در حوزه قرآنی و فرهنگی نیز، گفت: امید می‌رود این تلاش‌ها به‌صورت مستمر و مداوم ادامه و برای پیشبرد اهداف مورد نظر اقدامات لازم با انجام حمایت‌های همه‌جانبه مبذول شود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، با اشاره به لزوم نگاه تخصصی به حوزه قرآنی و تربیت نیروهای متخصص و مربیان قرآنی توسط جهاددانشگاهی، نیز اظهار کرد: این مجموعه در برگزاری دوره‌های مختلف مانند دوره‌های تربیت معلم قرآنی موفق عمل کرده و در ایجاد ارتباط با سایر دستگاه‌ها و ادارات نیز پیشتاز است.

طاهری ادامه داد: تربیت نیروهای قرآنی متخصص و مهارت‌آموزی در مجموعه جهاددانشگاهی جزو افتخارات استانی حتی در بستر فضای مجازی است که اثرگذاری قابل توجهی را تاکنون به دنبال داشته است.

وی اظهار کرد: در بحث قرآنی و حوزه آموزشی قرآن کریم سعی و تلاش بر این است تا بر مبنای نهضت آموزشی قرآن کریم برای عموم مردم در کنار دیگر اولویت‌های توسعه فعالیت‌های قرآنی مورد توجه واقع شود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، افزود: رسالت جهاددانشگاهی در امر تربیت اساتید و برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن بسیار فراتر بوده چرا که سطح جهاددانشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید پای‌کار و مجرب به کار خود ادامه می‌دهد و جامعه هدف آن قشر دانشجویان است.

طاهری با اشاره به این که ایجاد تنوع‌ در رشته‌های قرآنی برای مربیان قرآنی نیز می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد، گفت: دوره‌های تربیت معلم در رشته‌های روانخوانی، مفاهیم، تفسیر و سایر موضوعات می‌تواند در تخصصی‌تر کردن دور‌ه‌ها نقش ایفا کند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، افزود: بحث در دوره‌های فناوری و کامپیوتر و مهارت‌های آموزشی به‌عنوان یک پیش‌نیاز برای ارائه آموزش‌های لازم و گواهینامه تخصصی برای افراد قبل از ورود به بازار کار در بحث اشتغال‌زایی اثرگذاری قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اساسی برای ارتقای فعالیت‌های جهاددانشگاهی می‌تواند ارائه مدارک با درجه قابل قبول برای سایر ادارات و نهادهای استانی باشد تا فعالیت‌های جهاددانشگاهی به‌عنوان یک اصل اساسی در بین عموم مردم نهادینه‌سازی شود.

انتهای پیام
captcha