اعلام فراخوان ثبت‌نام نخستین مدرسه بین‌المللی تابستانی «فرهنگ و قرآن» در کرمانشاه
کد خبر: 3988057
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲

اعلام فراخوان ثبت‌نام نخستین مدرسه بین‌المللی تابستانی «فرهنگ و قرآن» در کرمانشاه

فراخوان ثبت‌نام نخستین مدرسه بین‌المللی تابستانی «قرآن و فرهنگ» در دوره نخست با موضوع «از فرهنگ تا متن مقدس» در کرمانشاه اعلام شد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، نخستین مدرسه تابستانی بین‌المللی قرآن و فرهنگ در دوره نخست با موضوع «از فرهنگ تا متن مقدس» به همت مرکز مطالعات میان رشضته‌ای قرآن کریم سازمان قرآنی دانشگاهیان و همکاری دانشگاه امام صادق(ع) از ۲۱ مرداد تا ۵ شهریور برگزار می‌‍‌شود.

مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) مدرسه‌ای تابستانی را با حضور صاحب‌نظران قرآنی داخلی و خارجی سامان داده تا از این طریق بر شناخت ظرفیت‌های فرهنگ در حوزه فهم قرآن، به ابعاد کاربردی‌سازی این متن مقدس در دنیای امروز بپردازد.

سرفصل‌های این مدرسه عبارت‌اند از: تعریف فرهنگ، آشنایی با نظرات فرهنگ، فرهنگ و شناخت، زمان، فرهنگ، تحول فرهنگی و نقش آن در فهم قرآن، وضعیت شبه جزیره عربستان در دوره پیش از عصر نزول قرآن، فهم فرهنگی قرآن (چیستی و چرایی)، فهم فرهنگی قرآن (چگونگی)، مدل‌های فرهنگی قرآن، نقش جایگاه فرهنگی به قرآن در عرصه تربیت و اصلاح اجتماعی، نقش ترجمه فرهنگی قرآن در انتقال معارف به مخاطب، جایگاه فرهنگی قرآن در ساخت تفکر شیعی، آسیب‌شناسی تفسیر نتزیلی با تأکید بر فرهنگ زمانه و تاریخ‌مندی.

مدرسه تابستانی بین‌المللی قرآن و فرهنگ در دوره نخست با موضوع «از فرهنگ تا متن مقدس» با حضور و ارائه اساتید داخلی، چون «تقی آزادارمکی، حمید پارسانیا، مقصود فراستخواه، احمد پاکتچی، علیرضا قائمی‌نیا، عبدالکریم بهجت‌پور و محمدعلی میرازیی و اساتید خارجی لیاقت تکیم، ادریس هانی، دکتر چارلز هیرشکیند و ایلکا لیندستید» از ۲۱ مرداد تا ۵ شهریورماه برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام در این مدرسه از روز ۹ مرداد در سایت http://school.quran.ir آغاز شده و زبان برگزاری این مدرسه، فارسی است و تمام جلسات به شیوه آنلاین برگزار می‌شود. به شرکت‌کنندگان در این مدرسه مدرک بین‌المللی اعطاء می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای پرسش سؤالات بیشتر از طریق شماره ۶۶۹۵۱۱۵۷ اقدام کنند.

یادآور می‌شود، محتوای این دوره پس از برگزاری مدرسه به زبان عربی و انگلیسی ترجمه و در قالب دوره مجازی برای مخاطبان بین‌المللی این دوره به اشتراک گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha