دوره مجازی «خانه‌ای از نور خدا» برگزار می‌شود
کد خبر: 3988121
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
از سوی مدرسه سفیران قرآن؛

دوره مجازی «خانه‌ای از نور خدا» برگزار می‌شود

دوره مجازی «خانه‌ای از نور خدا» از سوی مدرسه سفیران قرآن با همکاری وزارت علوم برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، دوره مجازی «خانه‌ای از نور خدا» از سوی مدرسه سفیران قرآن مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران با همکاری اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز هنری حنیف برگزار می‌شود.

کارگاه قرارگاه آسمانی، عنوان دوره قبلی بود که در آن به شرایط و لوازم ازدواج پرداخته شده بود، اما این دوره، ویژه دانشجویان آقا و خانم از چهارشنبه، سیزدهم مردادماه از ساعت 11 تا 13 به‌ صورت مجازی و حضوری با ظرفیت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه قرآن و عترت واقع در میدان انقلاب برپا می‌شود.

از سرفصل‌های دوره می‌توان به خودشناسی (تعریف بلوغ و تشخیص به بلوغ رسیدن)، تعریف کفویت، تبیین معیارهای قرآنی و اولیت آن‌ها، معیارهای ازدواج و همسر شایسته، انتخاب و نحوه شناخت درست و نقش دعا، طیبات و ... در فرایند ازدواج اشاره کرد.

علاقه‌مندان به‌منظور ثبت‌نام می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی Quranetratschool.ir اقدام کنند، همچنین صوت دوره‌ها در کانال همقدم با قرآن، در پیام‌رسان بله به نشانی  ble.ir/hamqadam_ba_quran قرار می‌گیرد.

در توضیح ضرورت برپایی این دوره آمده است: «تدبّر در بیت به معنای شناخت و گرایش به حدود و محدوده‌ای است که خداوند برای فراهم‌ ساختن امکانات، ایجاد آرامش و تجدید قوا برای تجلی اسماء به انسان عطا کرده است. زوجیت به‌عنوان زیرساخت اولیه این محدوده، سببی است که رحمت الهی را در هستی، جامعه و انسان جاری ساخته و ارحامی را با حریمی تعیین شده بهانه این تجلّی قرار می‌دهد. اساس خلقت انسان بر وصول او به رحمت است و این مسیر از دل خانواده به سمت جامعه می‌گذرد؛ به همین دلیل باید به بررسی خانواده به‌عنوان زمینه وصول انسان‌ها به کمال آفرینش که همان قرب الهی و بهره‌مندی از رحمت خاص الهی است، پرداخته شود.»

انتهای پیام
captcha