درخشش دانش آموزان کرمانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور
کد خبر: 3988201
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

درخشش دانش آموزان کرمانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور

دانش‌آموزان کرمانی در سی‌و‌نهمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

به گزارش ایکنا از کرمان، احمد اسکندری‌نسب، مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: دانش‌آموزان کرمانی با کسب 10 رتبه برتر کشوری در سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور خوش درخشیدند.

وی از کسب رتبه دوم کشوری توسط «فاطمه اسماعیل زاده» دانش‌آموز کوهبنانی در رشته تفسیر قرآن مجید خبر داد و بیان کرد: «فاطمه شریفی» دیگر دانش آموز کرمانی از شهرستان رفسنجان نیز رتبه دوم کشوری رشته حفظ عمومی قرآن مجید را در این دوره از مسابقات کسب کرد.

اسکندری‌نسب اظهار کرد: «فاطمه اناری دخت» از شهرستان انار نیز موفق به کسب رتبه سوم کشوری رشته نهج البلاغه و  «یگانه بلوچی» از شهرستان راور موفق به کسب رتبه دوم کشوری در رشته انشای نماز در سی‌و نهمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی سراسر کشور شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری رشته قرائت تحقیق توسط دانش‌آموزان «فاطمه جوشن» و «مائده محمدی» از مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان،  گفت: «زینب علیپور» دیگر دانش‌آموز استان کرمان از شهرستان انار موفق به کسب رتبه چهار این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق شد.

احمد اسکندری‌نسب گفت: دیگر دانش‌آموزان کرمانی «محمد خواجویی»، «محمد جواد امیری» و «حسین نوربخش» نیز رتبه پنجم کشوری این دوره از مسابقات را به ترتیب در رشته‌های صحیفه سجادیه و تفسیر قرآن مجید از آن خود کردند.

وی اظهار کرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی، به‌صورت مجازی و بدون تغییر نسبت به سال‌های گذشته در رشته‌های پژوهشی و آوایی در 14 رشته برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مرحله استانی این مسابقات به‌صورت مجازی و بر خط برگزار شد و 74 نفر از برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری راه یافتند.

انتهای پیام
captcha