میثاق مجدد اصحاب رسانه فارس با شهدا / تلاش برای رفع مشکل مسکن خبرنگاران
کد خبر: 3988254
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

میثاق مجدد اصحاب رسانه فارس با شهدا / تلاش برای رفع مشکل مسکن خبرنگاران

همزمان با آغاز هفته خبرنگار، مراسم تجدید میثاق با شهدا با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان فارس در گلزار شهدای شیراز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با آغاز هفته خبرنگار، مراسم تجدید میثاق با شهدا با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان فارس و خانواده شهید شفاعت یکی از شهدای سلامت استان فارس امروز، 12 مردادماه در گلزار شهدای شیراز برگزار شد.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم گفت: اصحاب رسانه، اصحاب همیشه حاضر در صحنه‌های سخت و دشوار کشور هستند، آنان بدون هیچ چشم‌داشتی در خط مقدم سختی‌های روزگار بودند.

وی همچنین مقام شامخ شهدا را گرامی داشت و افزود: به پاسداشت خون شهیدان که برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جانفشانی و از خودگذشتگی کردند و بر خود واجب می دانیم در روزهای متفاوت ملی و مذهبی به زیارت قبور شهدا بیاییم.

سهرابی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم و شهدای هشت سال دفاع مقدس و امروز هم شهدای مدافع سلامت به جمع شهدای ما اضافه شده است که بر اساس اذن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کسانی که در پاسداشت سلامت جامعه کار کردند، مثل دیگر شهدا هم شهید محسوب شدند و امیدوارم ما هم بتوانیم ذره در راه این عزیزان گام برداریم.

مدیرکل ارشاد فارس با بیان اینکه در این هفته دیدار با اصحاب رسانه و تجلیل از آنان را خواهیم داشت، تاکید کرد: امسال هفته خبرنگار به یاد اولین روزنامه نگار کشور «میرزا صالح شیرازی» برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات خبرنگاران گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است و قولی که سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصحاب رسانه برای تامین مسکن آنان دادند، این قول عملیاتی شد روز گذشته ابلاغیه آن به استان رسید که در هفته خبرنگار موارد آن را به اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر و جامعه هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام خواهیم کرد که این افراد هم دارای مسکن شوند.

سهرابی با بیان اینکه خوشبختانه ما از چند روز قبل با همکاری مرکز بهداشت شهدای والفجر هماهنگی‌ها را انجام دادیم و قریب 188 نفر از عزیزان اصحاب رسانه دوز اول را دریافت کردند، گفت: برای جاماندگان از این لیست هم اعلام شد تا فهرست را رسانه‌ها به ما اعلام کنند تا به مرکز بهداشت اعلام کنیم و آنان هم دوز اول دریافت کنند و این آمادگی از سوی مرکز بهداشت وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان گفت: در برخی شهرستان‌های فارس هم واکیسناسیون اصحاب رسانه آغاز شده و برخی از شهرستان‌ها هم که هنوز کار را آغاز نکرده‌اند تا آخر هفته واکسن را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha