دستورالعمل‌های بهداشتی محرم ۱۴۰۰ در کرمانشاه
کد خبر: 3988962
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

دستورالعمل‌های بهداشتی محرم ۱۴۰۰ در کرمانشاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: عزاداری ماه محرم با رعایت نکات بهداشتی در فضای باز مساجد برگزار شود.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اعلام دستورالعمل‌‍‌های بهداشتی ستاد کرونا برای محرم، اظهار کرد: عزاداری ماه محرم با رعایت نکات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مذهبی در فضای باز تکایا و مساجد برنامه‌ریزی و به نحو مناسب برگزار شود.

وی افزود: برای پیشگیری از شیوع کرونا امسال برگزاری حرکت دسته‌های عزاداری و سوگواری با لحاظ کردن شرایط انجام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: تمامی برنامه‌های این ماه با همکاری جدی فعالان دینی و مذهبی این بخش با مسئولان انجام خواهد شد و در این خصوص جلسات توجیهی نیز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا پس از بحث‌های کارشناسی، پیشنهاد‌های سازمان تبلیغات اسلامی را برای برگزاری مجالس عزاداری ماه محرم ۱۴۰۰ را ابلاغ کرده است.

وی در پایان موارد ابلاغی ستاد ملی مدیریت کرونا را به این شرح اعلام کرد: برگزاری هیئت در فضای باز با یک سوم ظرفیت، برگزاری هیئت در فضای بسته با یک چهارم ظرفیت، زمان برگزاری مجالس حداکثر ۲ ساعت، استفاده از طبل و سنج با شرط شخصی بودن یا ضدعفونی کردن هنگام جابجایی بین افراد، دسته‌روی به شیوه محلی و رعایت فاصله‌گذاری، ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی در طول مراسم، استفاده از ماسک به شیوه مستمر و توزیع اقلام بهداشتی در ایستگاه‌های صلواتی با عنوان «موکب سلامت».

انتهای پیام
captcha