فاجعه نماز جمعه شیعیان قندهار سبب خشم حوزه‌های علمیه جهان است
کد خبر: 4005204
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
آیت‌الله علیرضا اعرافی:

فاجعه نماز جمعه شیعیان قندهار سبب خشم حوزه‌های علمیه جهان است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیامی ضمن محکومیت شدید تکرار اقدامات تروریستی علیه شیعیان افغانستان گفت: فاجعه دردناک نماز جمعه شیعیان قندهار مایه خشم مسلمانان، علما و حوزه‌های علمیه جهان شد.

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پی فاجعه تروریستی در قندهار افغانستان که منجر به شهادت و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ نفر از نمازگزاران شد، در پیامی این فاجعه را به شدت محکوم کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُۥ جَهَنَّمُ خَٰلِدًا فِیهَا وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُۥ وَأَعَدَّ لَهُۥ عَذَابًا عَظِیما
فاجعه غمبار و جان‌سوز شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم مظلوم و مسلمان افغانستان در نماز جمعه شیعیان قندهار، به فاصله کوتاهی از فاجعه دردناک نماز جمعه شیعیان قندوز و در ایام ربیع المولود و در آستانه هفته وحدت امت اسلام، دوباره مایه خشم مسلمانان، آزادگان و مراجع و علما حوزه‌های علمیه جهان شد، این مصیبت جانکاه را به مردم شریف و نجیب و شجاع و مظلوم افغانستان و علما و بزرگان و حوزه‌های علمیه آن کشور و بازماندگان محترم شهدا و مجروحان آن تسلیت گفته و مصرانه و مجدانه از مسئولان آن کشور و مجامع بین‌المللی خواهان تحقیق پیرامون جنایت‌های مکرر و شناسایی و مجازات عاملان و مسببان آن هستیم.

بی تردید مستکبران عالم و اشغالگران و گروه‌های متحجر و افراطی، در ویرانی‌ها و آوارگی مسلمانان بلاد اسلام به ویژه سرزمین مظلوم افغانستان، نقش اساسی دارند و حاکمان افغانستان که مکرر وعده تأمین امنیت و رفاه و پیشرفت را داده‌اند باید پاسخگو و پیگیر جنایات پی در پی تروریست‌های جنایت کار بر ضد مسلمانان به ویژه شیعیان افغانستان باشند.

مجدد تاکید می‌کنیم تأمین امنیت برای مردم و شکل‌گیری دولتی فراگیر با مشارکت همه مردم، اقوام، مذاهب و جریان‌های اصیل سیاسی مبتنی بر آرا مردم و بازسازی جامع افغانستان و براساس مردم سالاری دینی، اسلام، عدالت، آزادی و پیشرفت همه جانبه است.

به روان پاک همه شهدای امت اسلام و شهدای این جنایت تروریستی درود می‌فرستیم و شفا و سلامتی مجروحان و عزت و سربلندی امت اسلامی به ویژه مسلمانان کشور دوست و برادر و بی دفاع کشور افغانستان را از خداوند متعال خواستاریم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه ج. ا. ا
۲۳ مهرماه ۱۴۰۰
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۰۰:۳۰
0
0
لعنت الله علی قوم الظلمین
captcha