توانمندسازی اقتصادی مؤسسات قرآنی اولویت فعالیت اتحادیه‌ها است
کد خبر: 4009003
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

توانمندسازی اقتصادی مؤسسات قرآنی اولویت فعالیت اتحادیه‌ها است

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه گفت: مؤسسات قرآنی در راستای نشر و گسترش فرهنگ قرآن تأثیرگذارند از این‎ روی باید نسبت به توانمندسازی این مراکز حساس باشیم و معتقدیم توانمندسازی اقتصادی مؤسسات قرآنی اولویت اول فعالیت اتحادیه‌ها است.

پیمان سلیمی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به نشست مشترک اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها، اظهار کرد: نشست مذکور دومین نشست مشترک اعضای اتحادیه‌های قرآنی بود که در سالن اجتماعات سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

وی افزود: در این نشست به عملکرد یکسال گذشته اتحادیه قرآنی و ارائه راهکار‌های توانمندسازی مؤسسات قرآنی پرداخته شد.

سلیمی با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی در نشر و گسترش فرهنگ قرآنی جامعه بسیار تأثیرگذارند، گفت: امروز مراکز قرآنی کار‌های راهبردی و مهمی انجام می‌دهند بر این اساس اتحادیه قرآنی نسبت به توانمندسازی اقتصادی مؤسسات حساس است و یکی از اولویت‌های آن توانمندی اقتصادی است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه تصریح کرد: نیازمند جریان‌سازی قرآنی هستیم چرا که این امر منجر به فرهنگسازی قرآنی می‌شود و مؤسسات قرآنی در این راستا نقشی بسزا دارند و جریان‌ساز و بسترساز قرآنی‌اند.

وی به نشست ۶ آبان اشاره کرد و افزود: یکی از مباحثی که در این نشست به آن پرداخته شده موضوع توانمندسازی اقتصادی مؤسسات است و این خود موجب خواهد شد تا مؤسسات به بودجه‌های دولتی وابسته نباشند و فعالیت‌های آن‌ها با مشکل مواجه نشود و این امر ضروری است.

سلیمی به موضوع اعتبارات اتحادیه نیز اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با توجه به نقش حساس مؤسسات و مراکز قرآنی در جامعه دستگاه‌ها با تعامل بیشتر از اتحادیه و مؤسسات قرآنی حمایت کنند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کرمانشاه در پایان اظهار کرد: اتحادیه قرآنی با انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز و دستگاه‌های مختلف سعی در بالا بردن سطح ارائه خدمات به مؤسسات و مراکز قرآنی دارد که گامی بلند در مسیر گسترش و بالا بردن کیفیت فعالیت‌های قرآنی است.

انتهای پیام
captcha