اعطای نشان یونسکو به هنرمند بختیاری در نخستین «جایزه بین‌المللی حکیم نظامی»
کد خبر: 4042143
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۶

اعطای نشان یونسکو به هنرمند بختیاری در نخستین «جایزه بین‌المللی حکیم نظامی»

کوروش اسدپور، خواننده موسیقی بختیاری، ترانه‌سرا و فعال فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری، به پاس تلاش در ترویج آموزه‌ها و دستاوردهای حکیم نظامی، نشان بین‌المللی یونسکو را در نخستین جایزه بین‌المللی حکیم نظامی دریافت کرد.

کورش اسدپور، خواننده بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، استاد کوروش اسدپور، خواننده موسیقی بختیاری، ترانه‌سرا و فعال فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری، به پاس تلاش در ترویج آموزه‌ها و دستاوردهای حکیم نظامی، نشان بین‌المللی یونسکو را در نخستین جایزه بین‌المللی حکیم نظامی دریافت کرد.

در لوح و نشان اهدایی به اسدپور که به امضای حجت‌الله ایوبی، دبیرکل ملی یونسکو در آمده چنین آمده است :

«ای مقصد همت بلندان

حکیم نظامی در وصف خویش می‌فرماید:

منم سرو پیرای باغ سُخُن، به خدمت میان بسته چون سروبُن

این باغبان میان به خدمت بسته باغ فرهنگ ایران زمین، فزون از هشتصد سال است که با کلام پیراسته و پرنیانی خویش، باشکوه‌ترین و نغزترین نگارگری‌ها را در زبان و ادب پارسی به ارمغان آورده است.

خدمت بزرگ و والای حکیم نظامی با نگارش پنج گنج، پاسداری از گنجینه زبان و ادبیات پارسی است که دستاورد ارجمندان در درازنای تاریخ پیوستگی و همبستگی هویتی و ملیتی ایرانیان بوده است.

برگزاری نخستین «جایزه بین‌المللی جکیم نظامی» در سده جدید کرنش فروتنانه‌ای به درگاه آن حکیم خورشید نشان و ستایش عزتمندانه‌ای به تداوم و استمرار راه نورانی آن بزرگ تلقی می‌شود.

استاد فرهیخته و گران‌ارج  جناب آقای کورش اسدپور

هیئت داوران نخستین جایزه بین‌المللی حکیم نظامی و کمیسیون ملی یونسکو ایران، جنابعالی را به جهت کوشش‌های مسئولانه و تلاش‌های خالصانه در ترویج آموزه‌ها و دستاوردهای حکیم نظامی، شایسته دریافت این نشان ارزشمند اعلام می‌نماید.

قدر اهل هنر کسی داند، که هنرنامه‌ها بسی خواند
هنرآموز کز هنرمندی، در گشایی کنی نه دربندی»

انتهای پیام
captcha