راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران؛ از نمایش «خیبرشکن» تا ختم قرآن جمعی + فیلم و عکس
کد خبر: 4053375
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران؛ از نمایش «خیبرشکن» تا ختم قرآن جمعی + فیلم و عکس

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، از ساعت 10 صبح به طور همزمان در تهران و 900 شهر کشور آغاز شد و مردم پایتخت ایران اسلامی در روزی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از آن به عنوان «روز اسلام» یاد کرده‌اند، فریاد مقاومت تا آزادی قدس شریف سردادند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران؛ از نمایش «خیبرشکن» تا ختم قرآن جمعی + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار ایکنا، امروز همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت 10 صبح به طور همزمان در تهران و ۹۰۰ شهر ایران اسلامی آغاز شد و از دقایقی مانده به آغاز رسمی راهپیمایی روز جهانی قدس، خیابان‌های تهران در مسیرهای ده‎گانه منتهی به دانشگاه تهران و حضور مردم، نوید روز بزرگ دیگری را می‎داد.

در این بین شوق مردم پایتخت ایران اسلامی با دیدن جدیدترین دستاورد موشکی کشورمان با نام موشک بالستیک «خیبرشکن» در راهپیمایی روز قدس دوچندان شده بود. این موشک با برد ۱۴۵۰ کیلومتر دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان محسوب می‌شود و هشداری برای رژیم منحوس اسرائیل و بدخواهان ملت ایران است که اگر به مرز سرزمین اسلامی ما دست‌درازی کنند با همین موشک دستانشان را قطع خواهند کرد.



راهپیمایی‌کنندگان به شکل نمادین اعتراض خود را به حذف تصاویر حاج قاسم سلیمانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام نشان دادند. مردم با طراحی یک صفحه تلفن همراه که تصویر حاج قاسم سلیمانی بر آن نقش بسته بود، بخشی از پیام رهبر معظّم انقلاب مبنی بر گرفتن انتقام سخت از جنایتکاران ترور شهید سلیمانی را یادآوری کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران؛ از نمایش «خیبرشکن» تا ختم قرآن جمعی

در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس نمایشگاه موشک‌های محور مقاومت برپاشده است؛ موشک قاسم جهاد اسلامی فلسطین، موشک عیاش 250 حماس فلسطین، موشک فاتح 110حزب‌الله لبنان، موشک تشرین ارتش سوریه، موشک جمال 69 نجباءعراق، موشک قدس 2، انصارالله یمن، موشک سجیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه هستند.

سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در راستای حضور پرشور در راهپیمایی حماسی روز جهانی قدس و به منظور نمایش اقتدار، دفاع از ارزش‌ها و اعلام آمادگی گردان‌های داوطلب به منظور دفاع از قدس شریف و محو رژیم جعلی، تجمع بزرگ و رژه حماسی ۱۰۰۰ نفری گردان‌های «الی بیت المقدس» را برگزار کرد. همچنین تکواندوکاران و کاراته‌کارها در حوالی میدان ولی عصر برای ارائه نمایش حرکات رزمی حضور یافتند. 

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس

در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس صندوقچه‌هایی حاوی صفحات قرآن کریم تعبیه شده بود تا راهپیمایی‌کنندگان با خواندن یک صفحه ختم قرآن کریم کنند.

تعدادی از دانشجویان دانشگاه امام علی(ع) ارتش نیز به صورت دسته جمعی با حضور در میدان انقلاب به جمع راهپیمایان روز قدس اضافه شدند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران؛ از نمایش «خیبرشکن» تا ختم قرآن جمعی + فیلم و عکس

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری نیز همپای مردم مؤمن و روزه‌دار تهرانی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرد و بخشی از مسیر منتهی به میعادگاه نماز جمعه در دانشگاه تهران را با آنها طی کرد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که پیام حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این راهپیمایی چیست؟ گفت: پیام این حضور این است که امروز این جوانان و نوجوانان فلسطینی و محور مقاومت هستند که ابتکار عمل را در میدان عمل به دست گرفته و در حال رقم زدن سرنوشت مقاومت طولانی ملت فلسطین هستند.

وی با بیان اینکه آینده سرزمین فلسطین را همین مجاهدین جوان و نوجوان به دست خواهند گرفت‌، اظهار داشت: ما بر اساس وعده خداوند پیامبر گرامی اسلام (ص) آزادی قدس را حتمی می‌دانیم و این حرکت عظیم که امروز در قالب راهپیمایی شاهد آن هستیم نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

یکی از جذابیت‌‎های راهپیمایی روز قدس امسال، حضور چشم‌گیر دهه نودی‌ها بود که با در دست داشتن پرچم فلسطین اشغالی و با سردادن شعارهای ضد استکباری و ضد صهیونیستی جلوه‌ای زیبا به راهپیمایی روز جهانی قدس 1401 داده‌ بودند. 

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه نیز همگام با مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت.

راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران؛ از نمایش «خیبرشکن» تا ختم قرآن جمعی

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی که در راهپیمایی حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نشان می‌دهد هنوز روحیه وحدت و مبارزه با استکبار در امت اسلامی پابرجاست، گفت: امسال دیدیم مجاهدین فلسطینی در قلب تل آویو با اقتدار عملیات انجام دادند و مردم با حضور خود در راهپیمایی نشان دادند همیشه پشتیبان فلسطین هستند.

وی خطاب به تمام دولتمردان خیانتکار که به دنبال عادی سازی روابط با اسراییل و حیات سیاسی اسرائیل هستند، هشدار داد که بدانند امت اسلامی به باورهای خود نسبت به فلسطین ایستاده و این راهپیمایی با شکوه نشانگر استحکام این باور هاست.

علاوه بر سران قوا، شخصیت‎های لشکری و کشوری نیز در جمع مردم حاضر در راهپیمایی حضور یافتند که می‏‎توان به؛ آیت‎الله صادق آملی لاریجانی؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام سید مجتبی خامنه‌ای؛ فرزند رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار علی فدوی؛ جانشین فرمانده کل سپاه، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری؛ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، مخبر؛ معاون اول رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر امور خارجه، یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش، بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، جواد اوجی؛ وزیر نفت، محمد اسلامی؛ رئیس سازمان انرژی اتمی، حجت‎الاسلام محمدجعفر منتظری؛ دادستان کل کشور، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، سردار رحیمی؛ فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، علی نیکزاد؛ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت و ... اشاه کرد.

در پایان راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس، قطعنامه‎ای در 7 بند صادر شد که در بخشی از آن آمده است: «روز قدس و حمایت از ملت فلسطین را پشتوانه «امنیت ملی ایران اسلامی» و رمز «وحدت و اتحاد امت اسلامی» برابر توطئه‌های نظام سلطه و استکبار دانسته و ضمن تأکید بر ضرورت تعمیق مقاومت ضد صهیونیستی، و از سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطعانه و عملی، تنها راه حل مسئله فلسطین که "بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور و تحقق راهبرد فلسطین «فی البحر الی النهر» است را مورد حمایت قرارداده و با هرگونه راه‌حل نمایشی جایگزین و ظالمانه مخالفت نمایند.

اقتدار و توانمندی‌های بازدارنده موشکی و نفوذ معنوی و تعیین‌کننده منطقه‌ای ایران مقتدر و سربلند که به یمن مجاهدت‌های اقتدار آمیز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پرچمداری سردار دل‌ها شهید قدس حاج قاسم سلیمانی حاصل شده است را سرمایه راهبردی کشور دانسته و ضمن تأکید بر تداوم راهبرد ظرفیت افزایی دفاعی و بازدارنده، به دشمنان این سرزمین هشدار می‌دهیم از هرگونه شیطنت و رویاپردازی برای تضعیف و یا تعرض به این حوزه که خط قرمز ایرانیان است، اجتناب ورزند و خود را هدف پاسخ‌های قاطعانه، ویرانگر و پشیمان کننده ایران مقتدر قرار ندهند.»(متن کامل قطعنامه سراسری روز قدس)

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران اصلی و پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بود و برخی از اعضای جبهه مقاومت نیز به سخنرانی کردند.

سردار سلامی در سخنان خود با اشاره به تاریخچه تشکیل اسرائیل گفت: ۷۴ سال پیش از سال ۱۹۴۸ میلادی که با توطئه جهانی انگلیسی و بعد‌ها با امتداد این توطئه جهانی از سوی آمریکا نقشه سیاسی جدیدی برای زخم نمودن پیکر جهان اسلام طراحی شد. به تعبیر نخست وزیر سال‌های اول قرن بیستم انگلستان در آن سال‌ها همه آبراهه‌های راهبردی جهان در منطقه جهان اسلام واقع شده است و ذخایر زیرزمینی همان جاست و اگر جای پایی در آنجا نداشته باشیم باید قید سیادت و آقایی بر جهان را بزنیم و از سیادت بر عالم چشم‌پوشی کنیم.

سردار سلامی با بیان اینکه این عبارت کوتاه، شد فلسفه یک توطئه شوم برای جهان اسلام، گفت: مستکبران خنجری به نام رژیم جعلی صهیونیستی را در پهلو و پیکره جهان اسلام فرو بردند تا با ایجاد یک زخم ترمیم ناپذیر و یک سمبل امنیتی و سیاسی که امتداد سیاست‌های غرب در جهان اسلام است بتوانند بر این جغرافیای ثروت و موقعیت مسلط شوند و از آن روز تا به امروز سیاست‌های آمریکا، انگلیس و بخشی از کشور‌های اروپایی حامی این توطئه بوده است.(متن سخنان سردار سلامی)

بنابراین گزارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس به صورت زنده و تلویزیونی سخن خواهند گفت. این سخنرانی ساعت ۱۶ از شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی رسانه ملی پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha