برگزاری روز فرهنگی ایران در لاهور + عکس
کد خبر: 4055926
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

برگزاری روز فرهنگی ایران در لاهور + عکس

روز فرهنگی ایران 18 اردیبهشت‌ماه با حضور دانشجویان دانشگاه لمز از معتبرترین دانشگاه‌های پاکستان در خانه فرهنگ ایران در لاهور برگزار شد.

برگزاری روز فرهنگی ایران در لاهور + عکسبه گزارش ایکنا از لاهور، این برنامه به همت خانه فرهنگ ایران در لاهور برگزار شد و در آن صنایع دستی و کتب و تصاویری از ایران و جاذبه‌های گردشگری کشورمان برای دانشجویان پاکستانی به نمایش درآمد.

جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور در این مراسم در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و پاکستان گفت: ایران نخستین کشوری است که پاکستان را پس از استقلال به رسمیت شناخت. بیشتر اشعار شاعر ملی پاکستان به زبان فارسی است و با آموزش زبان فارسی کلید درب گنجینه علوم مختلف ایران به روی شما باز خواهد شد.

وی افزود: ایران از جاذبه‌های توریستی فراوانی برخوردار است و مردم دو کشور در خاک یکدیگر هرگز احساس غریبگی نمی‌کنند.

دانشجویان دانشگاه لمز پس از جلسه پرسش و پاسخ، از کتابخانه، صنایع دستی و آثار هنری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور بازدید کردند.

دانشگاه لمز (دانشگاه علوم مدیریت لاهور) در سال 1984 توسط «سیدبابر علی» یکی از بازرگانان موفق پاکستان به عنوان دانشگاه خصوصی پژوهشی بنیان‌گذاری شد. اکنون این دانشگاه یکی از گران‌ترین دانشگاه‌های پاکستان است و در رتبه‌بندی دانشگاه QS (رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان) در سال 2016 به عنوان برترین دانشگاه پاکستان شناخته شد.

این دانشگاه دارای مدارس کسب و کار، علوم انسانی و علوم اجتماعی و علوم مهندسی است و با وسعت 100 هکتار، دارای بیش از 5 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی و 200 هیئت علمی با مدرک دکترای اتخاذ شده از مؤسسات برتر جهان مثل هاروارد و کمبریج است.

انتهای پیام
captcha