تبدیل پژوهش‌سرا‌های آموزش و پرورش به خانه‌های خلاق
کد خبر: 4057219
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
یوسف نوری خبر داد؛

تبدیل پژوهش‌سرا‌های آموزش و پرورش به خانه‌های خلاق

وزیر آموزش و پرورش در جریان بازدید از پژوهشگاه رویان گفت: قرار است پژوهش‌سرا‌های آموزش و پرورش را به خانه‌های خلاق تبدیل کنیم؛ پژوهشگاه رویان می‌تواند بخشی از این کار را برعهده‌ گیرد.

یوسف نوری

به گزارش خبرنگار ایکنا، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش به همراه سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی و جمعی از معاونین پژوهشگاه رویان، امروز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه از پژوهشگاه رویان بازدید کردند.

یوسف نوری در حاشیه بازدید از پژوهشگاه رویان در جمع خبرنگاران گفت: ۶۸۰ پژوهش‌سرا باید به‌عنوان بخشی از نظام آموزش و پرورش برای شکوفایی استعداد‌های حوزه‌های مختلف پژوهشی دانش‌آموزی فعال باشند. این تعداد پژوهش‌سرا باید از کارکرد و کارآمدی کامل برخوردار باشند. قرار است همکارانم پژوهش‌سرا‌ها را به خانه‌های خلاق تبدیل کنند که رویان می‌تواند بخشی از کار را بر عهده بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برگزاری جشنواره‌هایی مانند «رویانا» برای دانش‌آموزان و «شهید کاظمی» برای معلمان الزامی است و باید این اقدامات را انجام دهیم تا مردم آشنایی بیشتری پیدا کنند و در جریان قرار گیرند. در سند تحول بنیادین مکلف شدیم که موزه علم ایجاد کنیم.

نوری با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم همانند «چهره‌های ماندگار» برنامه‌ای برای تجلیل از معلمان تدارک و از آن‌ها تقدیر کنیم، گفت: قرار است همکارانم پژوهش‌سرا‌ها را به خانه‌های خلاق تبدیل کنند که رویان می‌تواند بخشی از کار را برعهده گیرد. این کار باید در قالب تفاهم‌نامه‌ای به صورت جدی و عملیاتی انجام شود؛ به ویژه به مناطق کم برخوردار باید توجه بیشتری داشته باشیم. امید است مجموعه این اقدامات گام مؤثری برای حضور آموزش و پرورش در جامعه دانش‌بنیان باشد. با توجه به نام‌گذاری امسال، فرصت خوبی پیش رو است تا این تعداد پژوهش‌سرا را از مسیر کلیشه‌ای به مسیر نوین هدایت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر راه‌اندازی مراکز نوآوری گفت: باید به این واسطه با مؤسساتی مانند رویان و جهاددانشگاهی ارتباط برقرار کنیم تا این مراکز به مراکز نوین تبدیل شوند. دانش‌آموزان مستعد بسیاری در این زمینه داریم. باید بستر برای دانش‌آموزانی که تمایل دارند فراهم شود تا بتوان دانش‌آموزان مستعد را به سمت شکوفایی استعداد هدایت کرد و فرصت یادگیری برای این افراد فراهم شود.

نوری در پایان درباره اقدامات آموزش و پرورش برای معرفی شهید آشتیانی به دانش‌آموزان اظهار کرد: باید همه به مقوله آشنایی دانش‌آموزان با شخصیت شهید آشتیانی کمک کنند، برای مثال هفته بزرگداشت مقام معلم، زمان ظهور و بروز و معرفی استعداد‌های معلمان بود تا آن‌ها را معرفی کنیم. معرفی معلمانی مانند آشتیانی باید در کتاب درسی صورت گیرد و در قالب‌های مختلف یادواره و جشنواره به دانش‌آموزان معرفی شود. معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای تجهیز پژوهش‌سرا‌ها با کمک از شرکت‌های دانش‌بنیان ۵۰ درصد تخفیف می‌دهند که سال گذشته انجام شده بود و امسال هم انجام می‌شود و اقدام خوبی است.

انتهای پیام
captcha