فارغ‌التحصیلی گروه جدیدی از حافظان قرآن در ایاصوفیه
کد خبر: 4057728
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

فارغ‌التحصیلی گروه جدیدی از حافظان قرآن در ایاصوفیه

مسجد جامع «ایاصوفیه» در استانبول ترکیه روز یکشنبه، 25 اردیبهشت شاهد فارغ‌التحصیلی گروه جدیدی از حافظان قرآن بود.

فارغ التحصیلی گروه جدیدی از حافظان قرآن در مسجد ایاصوفیه استانبولبه گزارش ایکنا به نقل از tr.agency، این گروه 35 نفر بودند و مراسم فارغ‎‌التحصیلی آنان با حضور امامان مساجد، اولیای‌ دانش‌آموزان، معلمان قرآن و گردشگران خارجی و با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد.

بایرام کفلی، مدیر مدرسه ویژه امامان مساجد و خطبای «رجب طیب اردوغان» طی سخنانی در این مراسم گفت: در چارچوب طرح حفظ قرآن مدرسه ما، دانش‌آموزان قرآن را در کنار آموزش‌های آکادمیک یاد می‌گیرند و ما اکنون موفقیت در حفظ قرآن را به آنان تبریک می‌گوییم.

این برنامه با اهدای گواهینامه‌های حفظ قرآن به 35 دانش‌آموزی که در مدرسه رجب طیب اردوغان موفق به حفظ کل قرآن شده بودند، پایان یافت.

گفتنی است، طی هفته گذشته دو گروه از حافظان قرآن موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند که شامل 200 دانش‌آموز دختر و پسر در استان «شرناق» در جنوب شرقی ترکیه و 32 دانش‌آموز در استان «قیریق قلعه» در مرکز ترکیه بودند.

در همین راستا سازمان دیانت ترکیه برای افزایش تعداد حافظان قرآن و پرورش دانش‌آموزان مسلط به روخوانی قرآن تلاش‌های زیادی را انجام داده و به برگزاری دوره‌های قرآنی اختیاری در مدارس عمومی و مدارس ویژه ائمه جماعات و خطبا اقدام کرده است.

این دوره‌ها در سال‌های اخیر با استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان مواجه شده و بنا بر آخرین آمارها 11 هزار و 773 دانش‌آموز در سال 2021 موفق به حفظ قرآن شده و گواهینامه حفظ دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha