گفتمان خانه عنکبوت زخمی عمیق بر دل سران صهیونیست نشانده است
کد خبر: 4059732
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
سیدحسن نصرالله:

گفتمان خانه عنکبوت زخمی عمیق بر دل سران صهیونیست نشانده است

دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت روز مقاومت و آزادسازی لبنان گفت: گفتمان خانه عنکبوت، زخمی عمیق بر دل سران رژیم صهیونیستی و ارتش آن نهاده است، آن‌ها اکنون با بحران دهه هشتم خود مواجه هستند و قدرت این رژیم، رو به افول است.

به گزارش ایکنا، به نقل از العهد، سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز مقاومت و آزادسازی، با تبریک سالروز آزادسازی لبنان، گفت: سپاس خداوندی را که به وعده خود عمل کرد. این وعده در روز ۲۵ ماه مه محقق شد، این روز یکی از ایام‌الله و روزی است که وعده خداوند به مجاهدان محقق شد.

وی با اشاره به مقاومت مردم، ادامه داد: ما [برای آزادی سرزمین خود] نه منتظر یک کشور عربی نه سازمان مللی و نه شورای امنیت ماندیم.

نصرالله، از تمام گروه‌هایی که با مقاومت همراهی کردند و همچنین از شهدا، جانبازان، اسیران و خانواده‌های آن‌ها به خاطر فداکاری‌هایی که در راه جهاد انجام دادند، تشکر و از تمام مردم ثابت‌قدم و صبور لبنان در تمام شهرها و روستاهای این کشور قدردانی کرد.

وی همچنین از ارتش لبنان به‌ویژه به خاطر اقدامات آن‌ها در سال‌های پایانی دهه نود و هماهنگی با مقاومت، ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت فلسطینی تشکر کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه از رهبران مقاومت لبنان نیز تشکر کرد و افزود: از جمهوری اسلامی ایران برای کمک‌هایش و از اینکه از هیچ کمکی فروگذار نکرد، تشکر می‌کنیم. کمک آن‌ها دیگر بر کسی پوشیده نیست به‌ویژه نقشی که شهید حاج قاسم سلیمانی ایفا کرد.

نسل جدید لبنان از نقض حقوق خود آگاه باشد

وی با تشکر از رسانه‌های مقاومت، تأکید کرد: در سالروز آزادسازی باید از درد و رنج لبنانی‌ها از سال ۱۹۸۲ نیز یاد کرد، دردی که اشغالگران مسبب آن بودند، باید از آن بمبارا‌ن‌ها، وحشت‌ها، خروج اجباری و آوارگی‌ها که در روستاها و مناطق مختلف لبنان روی داد نیز یاد کنیم. نسل جدید باید از خواری و ذلتی که مردم ما با آن مواجه بودند، دردها و رنج‌هایی که در زندان‌ها کشیدند و همچنین نقض حقوق اولیه خود، تجاوزها و نژادپرستی‌های این رژیم اشغالگر آگاه شوند.

نصرالله ادامه داد: مردم لبنان باید چهره حقیقی این رژیم را بشناسند؛ رژیمی که تلاش می‌کند عادی جلوه کند و با دیگر ملت‌های منطقه [به ظاهر] همراه باشد؛ باید تمام آن‌ جان‌فشانی‌ها را به یاد آورد، چرا که این پیروزی و نصر به رایگان حاصل نشده است، بلکه حاصل خون و اشک بوده و با دست‌هایی بر روی ماشه و همراهی عقل‌ها، قلب‌ها و اراده‌ها حاصل شده است. باید افرادی که در برابر اشغالگران مقاومت کردند و افرادی که علیه هم‌وطنان خود توطئه کردند، به مردم معرفی شوند.

به گفته سیدحسن نصرالله، پیروزی سال ۲۰۰۰ وجهه ارتش شکست‌ناپذیر را در هم شکست، میخ آخر را به تابوت طرح «اسرائیل» بزرگ کوبید و امیدی دوباره به مردم فلسطین برای آزادسازی سرزمین آن‌ها داد.

وی با بیان اینکه این پیروزی طرح دشمن برای ایجاد منطقه‌ای حائل تحت فرمان ارتشی مزدور را از بین برد، گفت: نقشه رژیم صهیونیستی برای خروج از لبنان این بود که برخی از تجهیزات خود را در داخل مرز باقی بگذارد تا منطقه مرزی در دست «ارتش جنوب لبنان» باشد که مزدور آن‌ها بود و در نتیجه برخورد مقاومت و این ارتش مزدور، جنگ داخلی دیگری دربگیرد و این جنگ به‌سرعت جنبه مذهبی و طایفه‌ای به خود بگیرد، با این حال سرعت عمل مقاومت این توطئه خطرناک را خنثی ساخت.

نصرالله در ادامه گفت: گفتمان خانه عنکبوت، زخمی عمیق بر دل سران رژیم صهیونیستی و ارتش آن نهاده است، آن‌ها اکنون با بحران دهه هشتم خود مواجه هستند و قدرت این رژیم به اعتراف بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق آن، رو به افول است.

مقاومت به دنبال قدرت نبوده است

وی تأکید کرد: تنها نیروی مقاومتی که پیروز شد و به دنبال حکومت نرفت، مقاومت لبنان به‌ویژه حزب‌الله بود. ما به دنبال قدرت نبودیم چرا که برای آن نجنگیدیم بلکه برای آزادسازی خاک، رهایی مردم و عزت ملی خود نبرد کردیم. هنگامی که وارد دولت شدیم، باز هم برای پشتیبانی از مقاومت چنین کردیم و از زمانی که بخشی از دولت شده‌ایم، خواسته‌های مردم را پیگیری کرده‌ایم.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت:‌ «کار به جایی رسید که برخی سؤال کردند چه کسی شما را مأمور به جنگ با دشمن کرد؟! زمانی که کشور ما تحت اشغال بود و مردان و زنان ما در زندان بودند، ما از آن‌ها می‌پرسیم ما از میهن خودمان دفاع کردیم، شما چه که کردید؟ آنچه ما را مأمور به انجام این کار کرد، وظیفه اخلاقی، انسانی و دینی ما بود. ما در برابر اشغال و ظلم سکوت نکردیم و جنگیدیم تا آزادسازی سال ۲۰۰۰ رقم بخورد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه اظهارات خود با اشاره به جانب‌داری برخی از لبنانی‌ها از رژیم صهیونیستی و دشمن ندانستن آن، تصریح کرد: مقاومت در سال ۲۰۰۰ در شرایطی جنگید و پیروز شد که در کشور تفرقه بود و بر سر مقاومت اختلاف وجود داشت، برخی از رسانه‌های داخلی در آن زمان تحولات جنوب را خشونت‌بار و شهدای مقاومت را کشته‌شدگان می‌نامیدند.
سیدحسن نصرالله همچنین با اشاره به وجود اختلاف نظر درباره رفتن حزب‌الله به سوریه، گفت: مقاومت در شرایطی که اختلاف وجود داشت، وارد عمل شده و با معادله زرین از لبنان حفاظت کرد، و سنگ بنای این پاسداری در سال 2000 گذاشته شد.
دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: وجود اختلاف بر سر مقاومت چیز جدیدی نیست و این اختلاف همچنان هست و خواهد بود. هر طرفی نیز دلایل و بهانه‌های خود را دارد. همیشه افراد موافق، مخالف و بی‌طرف در قبال مقاومت وجود خواهند داشت با این حال مقاومت امروز با وجود ترورها و عملیات نظامی، قدرتمند باقی‌ مانده است و در بین مردم نیز طرفداران خود را دارد.
سیدحسن نصرالله تأکید کرد: برخی از احزاب سیاسی دچار سردرگمی شده‌اند. آن‌ها حزب‌الله را در حال تهدید یا ضعیف وصف می‌کنند، اما این اشتباه است. حزب‌الله هیچ‌گاه به این حد از قدرت و توانمندی نبوده است و از نظر شرایط منطقه‌ای و نظامی در بهترین حالت آمادگی خود قرار دارد.

شاید وضعیت فلسطین به حد انفجار بزرگ برسد

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود گفت: ما در برابر دو گزینه قرار داریم لبنان قدرتمند و ثروتمند یا لبنان ضعیف و نیازمند. لبنان قوی قدرت خود را از همان معادله زرین می‌گیرد، که کارایی خود را در سال‌های 2000 و 2006 ثابت کرده است. لبنان قوی، یک لبنان ثروتمند است که می‌تواند منابع نفتی و گازی را استخراج کند. این ذخایر موجود در آب‌های لبنان کشور را ثروتمند خواهد کرد و آن را قادر می‌سازد تا برخاسته و وضعیت مالی و اقتصادی خود را بهبود بخشد. اما لبنان ضعیف از صندوق بین‌المللی پول، سفارتخانه‌های غربی و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس گدایی می‌کند.
سیدحسن نصرالله درباره تحولات فلسطین نیز سخن گفت و تصریح کرد: در روزهای آینده ممکن است، حوادثی در فلسطین رخ دهد و ممکن است این حوادث به حد یک انفجار بزرگ برسد. راهپیمایی پرچم از جانب اسرائیلی‌ها یک اقدام تحریک‌آمیز بزرگ است و ما شاهد فراخوان‌هایی برای تخریب قبه‌الصخره بوده‌ایم. مقاومت فلسطین درباره واکنش به این اقدامات اتفاق نظر دارند و شاید وضعیت به حد انفجار بزرگ در داخل فلسطین برسد.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: هر گونه آسیبی به مسجد الاقصی و قبه‌الصخره منطقه را برخواهد آشفت و این حادثه هر انسان آزاده و شرافتمندی را برمی‌انگیزد. به گفته وی اصرار به تعرض به مسجد الاقصی و مقدسات قدس شریف، منجر به انفجاری بزرگ در منطقه خواهد شد و پیامدهای ناخوشایندی در پی خواهد داشت.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: دشمن در وضعیتی بحرانی به سر می‌برد و با چنددستگی شدید در داخل مواجه است.
وی تصریح کرد: دشمن کاری نکند که برای موجودیت موقت خود پیامدهای فاجعه‌باری به دنبال داشته باشد، از شما می‌خواهم که نسبت به آنچه در اطراف شما روی می‌دهد، هشیار بوده و برای آن آمادگی داشته باشید. دبیر کل حزب الله لبنان گفت: تعرض به قدس پیامدهای خطرناکی برای منطقه در پی خواهد داشت و البته این امربستگی به حماقت دشمن دارد.
سیدحسن نصرالله در پایان خاطرنشان کرد: از رزمایش بزرگ رژیم صهیونیستی تنها حدود یک هفته باقی مانده و ما همچنان در وضعیت آماده‌باش و آمادگی کامل قرار داریم. من به عزیزان و برادران مجاهد مقاومت در مرزها به خاطر صبر و جهاد ایشان، درود می‌فرستم.

انتهای پیام
captcha