فعالیت ویژه مؤسسه یاسین ارومیه در حوزه حجاب
کد خبر: 4063989
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷

فعالیت ویژه مؤسسه یاسین ارومیه در حوزه حجاب

مدیرعامل مؤسسه یاسین ارومیه به فعالیت خاص این مؤسسه در حوزه حجاب اشاره و بیان کرد: مقالات بسیاری در حوزه حجاب خروجی واحد تحقیقات و پژوهش مؤسسه ماست که بعضاً حائز رتبه هم شده‌اند.

معصومه وجدانیمعصومه وجدانی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ مردمی علوم قرآنی یاسین ارومیه در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: در این مؤسسه کلاس‌های قرآنی و فرهنگی داریم که چندین سال است آن‌ها را ویژه بانوان و آقایان ادامه می‌دهیم. از جمله این کلاس‌ها می‌توان به روخوانی، روان‌خوانی، تجوید 1 و 2، تربیت معلم، تربیت کادر تخصصی، مفاهیم 1 تا 9، حفظ، تفسیر، خیاطی، نقاشی و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکسری برنامه‌های اجرایی دیگر نیز در حوزه فرهنگی داریم مثل اینکه هفته گذشته مؤسسه ما مسئولیت اجرایی سرود سلام فرمانده را به عهده گرفت یا سخنران‌هایی را برای صحبت در مورد موضوعات روز دعوت می‌کنیم.

وجدانی درباره تعداد قرآن‌آموزان گفت: مؤسسه ما چندین شعبه در سراسر استان آذربایجان غربی دارد و قبل از ایام بیماری کرونا چندین هزار نفر را تحت پوشش آموزش قرآن داشتیم، ولی بعد از کرونا ریزش زیادی داشتیم و در حال حاضر حدود 800 قرآن‌آموز داریم. داخل استان شش شعبه داریم ولی خارج کشور هم در ترکیه، عراق، اتریش و هلند شعبه داریم. به خصوص در حوزه حجاب در خارج از کشور فعال هستیم.

مدیرعامل مؤسسه یاسین به فعالیت خاص این مؤسسه در حوزه حجاب اشاره و اظهار کرد: واحد تحقیقات و پژوهش مؤسسه ما از دانشجویان تشکیل شده و مقالات بسیاری در حوزه حجاب، خروجی این قسمت بوده است که بعضاً حائز رتبه هم شده‌ است.

وی مهم‌ترین چالش فعالیت‌های قرآنی را در این استان، نبود حمایت مادی و معنوی می‌داند و به این نکته اشاره می‌کند که بسیاری از مؤسسات درگیر عدم توانایی مالی برای پرداخت اجاره بها و ریزش قرآن‌آموز هستند و بیشتر مؤسسات غیر فعال شده‌اند.

وجدانی همچنین در مورد غیر فعال بودن اتحادیه قرآنی در این استان و اثر آن روی مؤسسات، گفت: هیچ اثری نداشته، اسم اتحادیه روی خودش است که باید اتحاد داشته باشد و بین مؤسسات وحدت ایجاد کند، اما برعکس این را دیدیم، مگر وقتی اتحادیه بود چه کار می‌کردند؟ ما از اتحادیه جدا شده‌ایم و در جریان کارهای آن‌ها نیستم و مستقل کار می‌کنیم.

مدیرعامل مؤسسه یاسین در پایان گفت: برای همه آن‌هایی که واقعاً هدفشان وحدت در کار قرآنی است، آرزوی موفقیت می‌کنم. استان ما با دیگر استان‌ها خیلی متفاوت است، ما با چهار کشور هم‌مرز هستیم، تهاجم فرهنگی در استان ما غوغا می‌کند و می‌طلبد که مسئولان نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشند و در این راستا از ظرفیت مؤسسات قرآنی استفاده کنند.

یادآوری می‌شود، شعبه اصلی این مؤسسه که مجوز خود را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرده است به نشانی ارومیه، خیابان راهنمایی رانندگی، کوچه شهید محمدرضا وجدانی، طبقه پایین مسجد ولیعصر(عج) واقع شده است.

انتهای پیام
captcha