کوتاهی در جریان‌سازی رسانه‌ای ما را از جهاد تبیین دور می‌کند
کد خبر: 4068439
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
اخوان‌صباغ:

کوتاهی در جریان‌سازی رسانه‌ای ما را از جهاد تبیین دور می‌کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه خبرگزاری قرآن، ظرفیت ویژه‌ای در پشتیبانی از جهاد تبیین دارد، گفت: با کوتاهی در جریان‌سازی رسانه‌ای موضع ما همچنان دفاع است و این اشکال دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان صباغ، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ضمن حضور در تحریریه ایکنا، بر تقویت ارتباط میان اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی استان و این خبرگزاری تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مخاطبان ایکنا جامعه نخبگانی است، گفت: خبرگزاری قرآن ظرفیت بسیار ویژه‌ای دارد، فعالیت ما در سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه دین، قرآن، عترت و سبک زندگی دینی است‌؛ از این رو باید ارتباط تنگاتنگ با خبرگزاری ایکنا داشته باشیم و در جریان‌سازی به یکدیگر کمک کنیم.

اخوان‌صباغ افزود: امروز رسانه یکی از ابزارهای اصلی تبلیغ دین است و در دوره کرونا بیش از پیش متوجه ظرفیت رسانه و فضای مجازی شدیم. کار ویژه فعالیت ما در سازمان جهاد تبیین است. رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در جهاد تبیین دارند و باید کار ویژه سازمان تبلیغات اسلامی را در این فضا پشتیبانی کنند. یعنی پشتیبان عملیات ما، رسانه است و ایکنا یکی از این رسانه‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم که تبیین حقیقی اتفاق بیفتد، افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی، نقاط امیدبخش انقلاب اسلامی، حرکت‌هایی که انقلاب اسلامی در جهان تعریف کرده است، مدل تفکر امامین انقلاب، مدل انسان‌سازی باید تبیین شود. باید به سراغ امیدآفرینی برویم، البته اشکالات را نیز باید گفت، نه اینکه بگوییم اشکالی وجود ندارد.

ظرفیت ویژه خبرگزاری ایکنا برای پشتیبانی کارویژه جهاد تبیین

وی ادامه داد: علم، دفاع، سیاست و اقتصاد، چهار ابزار قدرت حکومت‌ها هستند ما در سه حوزه اول، رشد خوبی کردیم اما در حوزه اقتصاد کمبود داریم‌. در جهاد تبیین باید بگوییم در سه حوزه اول که در اختیار تفکرات ولی‌فقیه بوده موفق شدیم، اما در حوزه اقتصاد که تابع تفکر ولی‌فقیه نبودیم، موفق عمل نکردیم. دشمن پیوسته به ما القا می‌کند که شکست‌های شما بیش از موفقیت‌ها بوده است و ظاهراً هیچ نقطه مثبتی در کشور وجود ندارد. جنگ ما، جنگ رسانه و اطلاعات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه با اشاره به ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی از مدارس صدرا، هیئت‌ها، مساجد، جمعیت بانوان فرهیخته، مؤسسات قرآنی و ... گفت: بسته خبری این ظرفیت‌ها باید تقویت شود. ایکنا می‌تواند آموزش رسانه‌ای برای این نیروها داشته باشد و این فضا را تقویت کند. نیروهای ما اعم از مسجدی، مسئول هیئت، مداح و ... باید سوژه‌پردازی را یاد بگیرند.

اخوان صباغ در پایان گفت: در طول سال، هفتاد هشتاد رویداد در یک هیئت اتفاق می‌افتد، اما افراد هیئتی آشنایی با سوژه‌پردازی ندارند. برای مثال، در کنار مراسم، توزیع بسته غذایی، صندوق‌های قرض‌الحسنه، کارهای جهادی، جذب افراد به هیئت و ... موضوعاتی است که در جهاد تبیین باید مورد سوژه‌پردازی قرار گیرند. نیروهای مذهبی ما آشنایی با ایده‌پردازی و سوژه‌پردازی ندارند. با وجود فعالیت‌های بسیار، نمی‌توانند اقدامات خود را به خوبی تبیین کنند، این در حالی است که جبهه مقابل از طریق جریان رسانه به دنبال نشان دادن خودبرتری هستند‌. اگر نتوانیم جریان رسانه‌ای بسازیم، هر قدر هم تلاش کنیم، باز هم موضع ما، دفاع است و این اشکال است.

انتهای پیام
captcha