نرم‌افزار زائریاب حجاج ایرانی راه‌اندازی شد
کد خبر: 4068846
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

نرم‌افزار زائریاب حجاج ایرانی راه‌اندازی شد

نرم‌افزار زائریاب پیش از عزیمت حجاج ایران به مشاعر مقدسه عرفات، مشعرالحرام و منا راه‌اندازی شد.

نرم‌افزار زائر یاب حجاج ایرانی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، این نرم‌افزار که توسط سازمان حج و زیارت تولید شده است امروز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه در همایش سراسری مدیران مجموعه‌ها و کاروان‌های حج تمتع در مکه برای استفاده حجاج ایرانی رونمایی و راه‌اندازی شد.

این نرم‌افزار که به نشانی Zaer.yab.apk طراحی شده است از قابلیت نصب بر روی گوشی‌های هوشمند برخوردار است و به حجاج کمک می‌کند تا در صورت نیاز به امدادرسانی با ستاد بحران حج ارتباط برقرار کنند.

وحید صفاری، رئیس کمیته بحران حج دراین‌باره اظهار کرد: لینک یاد شده امروز برای مدیران مجموعه‌ها و کاروان‌ها ارسال می‌شود تا حجاج آن را بر روی گوشی‌های هوشمند خود نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه این نرم‌افزار با گوگل مپ مرتبط است، افزود: زائر باید این لیک را بر روی گوشی خود نصب و مکان‌یاب گوشی را روشن کند.

رئیس کمیته بحران حج ادامه داد: زائر در صورتی که نیاز به امدادرسانی داشته باشد شماره کاروان خود را در قاب مربوطه وارد می‌کند که بلافاصله شماره تلفن و شماره کاروان زائر برای کمیته بحران ارسال می‌شود و ما اقدام لازم را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه درگذشته تعدادی از زائران در مشاعر مقدسه برای رسیدن به چادر‌های خود سرگردان و گم می‌شدند، گفت: این نرم‌افزار به زائر کمک می‌کند تا در صورت قرار گرفتن در چنین شرایطی به او یاری رسانده شود.

انتهای پیام
captcha