کاخ نایف کویت در فهرست میراث اسلامی قرار گرفت + عکس
کد خبر: 4068949
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

کاخ نایف کویت در فهرست میراث اسلامی قرار گرفت + عکس

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام(ISESCO) کاخ نایف کویت را در فهرست میراث اسلامی قرار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از ای نیوز، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (ISESCO) کاخ نایف کویت را در فهرست آثار ارزشمند اسلامی قرار داد. این تصمیم در دهمین نشست کمیته میراث جهان اسلام اتخاذ شد.

ولید السیف، مشاور دبیرکل شورای ملی فرهنگ، هنر و ادبیات کویت (NCCL) گفت: قرار دادن کاخ نایف در فهرست میراث آیسسکو از نظر تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا یکی از مهم‌ترین قلعه‌های اسلامی است.

وی همچنین به اهمیت تاریخی، سیاسی و فرهنگی این مکان و همچنین ساختار معماری آن اشاره کرد که این مکان را برای قرار گرفتن در فهرست میراث آیسسکو شایسته می‌کند.

این کاخ یک بنای 29 هزار متر مربعی است که از 214 اتاق تشکیل شده است که برای نگهداری سلاح و توپ استفاده می‌شد و اتاق‌های دیگر برای اسکان نگهبانان و سربازان استفاده می‌شد، زیرا کاخ در نزدیکی دیوارهای شهر و دروازه اصلی آن قرار داشت.

این بنا از شاهکارهای معماری ربع اول قرن بیستم کویت است که ویژگی آن حیاط‌های باز گسترده و درهای چوبی دست‌ساز بزرگ و طاق‌های به سبک اسلامی بوده که طراحی داخلی ساختمان را احاطه کرده است.

ماه رمضان زمانی است که این کاخ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا از آن برای برگزاری مراسم افطار عمومی استفاده می‌شود که از زمان برپایی دیوارهای شهر در کویت یک سنت است.

در سال 1950، این کاخ به عنوان مقر اداره امنیت عمومی تبدیل شد تا به عنوان محلی برای حل و فصل مسائل و اختلافات، تحت نظارت شیخ عبدالله المبارک الصباح و شیخ عبدالله احمد الصباح باشد. 

این تصمیم سرانجام پس از 2 روز جلسات آیسسکو و بعد از آنکه کمیته مربوطه اهمیت تاریخی این کاخ را مطابق با جهان اسلام و فرهنگ حاکم بر آن تشخیص داد، اتخاذ شد.

در ادامه تصاویری از کاخ نایف کویت، این اثر تاریخی اسلامی را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha