طالب‌زاده همچون نامش نادر بود
کد خبر: 4068951
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
بهروز افخمی:

طالب‌زاده همچون نامش نادر بود

افخمی با اشاره به اینکه مرحوم طالب‌زاده سینما را به معنای واقعی جنبه هنر بیان می‌کرد گفت: طالب‌زاده همچون نامش نادر بود.

بهروز افخمیبه گزارش ایکنا از یزد، بهروز افخمی، کارگردان در مراسم بزرگداشت نادر طالب‌زاده که شب گذشته، 14 تیرماه با موضوع الگوی زیست هنری و رسانه‌ای این مرحوم در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: طالب‌زاده همچون نامش نادر بود و علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی در زمینه برنامه‌سازی، مجری‌گری و تحلیل‌گری و همچنین کارگردانی فعال بود.

وی ادامه داد: طالب‌زاده سینما را به معنای واقعی جنبه هنر بیان می‌کرد و هرگز دنبال منفعت و اهداف شخصی نبودند.

افخمی افزود: اکنون وضعیت گسترش اینترنت این امکان را به وجود آورده که از شهر یزد محصولاتی تولید شود که در همه جای دنیا دیده شود و اگر نسل امروز ناامید نشده و تسلیم این فشار روانی داخل و خارج نشوند، ممکن است از همین جا موفقیت جهانی پیدا شود. دوره‌ای که مافیا تسلط کامل داشته باشند، گذشت و امروز فروپاشی این مافیا را شاهد هستیم و فرصتی ایجاد شده تا هنرها و استعدادهای واقعی آشکار شوند.

نویسنده و کارگردان مطرح کشورمان ادامه داد: سینمای بعد از کرونا دیگر کمر خم کرده و فرصتی برای استعدادها و جوانان و هنرمندان واقعی بوجود آورده که دیگر امکان از بین بردن آن نیست و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

برنامه‌های گفت‌وگو محور مدیون طالب‌زاده است

حامد قشقاوی، از شاگردان نادر طالب‌زاده نیز در این مراسم گفت: ما غرب‌شناسان بسیار کمی در ایران داریم و افرادی همچون مرحوم طالب‌زاده باید حمایت شوند و نظرات آنها باید بازگو شود.

وی ادامه داد: مرحوم طالب‌زاده به عنوان مؤسس تهران تایمز علاوه بر فعالیت خبر و خبرنگاری و رسانه‌ای باعث شد صدای مردم مظلوم جهان در دنیا بیان شود و هنوز بسیاری از خصوصیات شخصیتی این مرحوم بیان نشده است.

قشقاوی در پایان گفت: طالب‌زاده در حوزه‌های مختلف تحقیق می‌کرد و به روز بود و از جیب خود هزینه می‌کرد،‌ اما متأسفانه در 10 سال اخیر بسیار اذیت شد و مظلومانه کار کرد و برنامه‌های گفت‌وگو محور که اکنون در رسانه‌های داخل کشور منتشر و پخش می‌شود، مدیون ایشان است که این سبک را به وجود آورد.

انتهای پیام
captcha