مصحف شریف به خط مرتضی شعبانی به رهبر انقلاب هدیه شد
کد خبر: 4069058
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

مصحف شریف به خط مرتضی شعبانی به رهبر انقلاب هدیه شد

چهارمین مصحف شریف کتابت شده از سوی مرتضی شعبانی، استاد خوشنویسی همدانی روز گذشته در دیداری خصوصی به محضر رهبر معظم انقلاب هدیه شد.

اهدایی کتابت مصحف شریف مرتضی شعبانی به رهبر انقلابمرتضی شعبانی، کاتب قرآن و خوشنویس همدانی، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان از دیدار خود با رهبر معظم انقلاب و هدیه آخرین کتابت قرآن خود به محضر ایشان خبر داد و اظهار کرد: پس از گذشت یک سال از اتمام کتابت مصحف شریف و پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌هایی که با دفتر مقام معظم رهبری انجام شد در نهایت روز گذشته، 14 تیرماه همزمان با روز قلم این توفیق نصیبم شد و مصحف را به محضر ایشان هدیه کردم.

وی افزود: از آنجا که مدتی است دچار کسالت شده و تحت درمان هستم، به دلیل وضعیت جسمی شرایط سختی پیدا کرده‌ام، به همین منظور دفتر ایشان از بنده می‌خواستند که مصحف را از طریق پست به ایشان برسانم، اما به آن‌ها اعلام کردم که آرزویم دیدن ایشان و هدیه مصحف به‌صورت حضوری است که در نهایت هفته گذشته قراری برای این موضوع از سوی دفتر ایشان هماهنگ شد.

شعبانی با اشاره به اینکه در این دیدار با همسرم حضور داشتم، اظهار کرد: دو خانواده شهید هم در این دیدار حضور داشتند، یکی از آن‌ها خانواده سه شهید سرابی از همدان و بستگان بنده بود، در این دیدار به‌دلیل عارضه بیماری صدایم در نمی‌آمد که تمام توضیحات مربوط به مصحف از سوی همسرم برای مقام معظم رهبری بیان شد که چهار مصحف با چهار نوع خط متفاوت تاکنون به کتابت در آمده است.

این خوشنویس همدانی توضیح داد: یکی از این کتابت‌ها هدیه به شهدای همدان شد که در تالار قرآن همدان نگهداری می‌شود، یکی دیگر به نیابت از شهید حاج قاسم سلیمانی نگاشته شده بود هدیه خانواده این شهید بزرگوار شد و کتاب دیگر که با خط ریحان به نگارش درآمده قرار است تحویل آستان قدس رضوی شود.

وی با بیان اینکه کتابتی که هدیه به رهبر معظم انقلاب شد با خط نسخ عثمان طه به نگارش درآمده است، افزود: رهبر معظم انقلاب از این کتابت خوششان آمد و فرمودند «این مصحف روان و سلیس نگاشته شده است البته قرآن را با هر خطی بنویسید زیبا و قشنگ است.»

این کاتب همدانی یادآور شد: دیدار روز گذشته با رهبر معظم انقلاب دیدار بسیار خوبی بود، پس از اهدای کتابت به ایشان یک جلد نفیس قرآن کریم با دست‌نوشته ایشان برای پدر و برادر شهیدم با عبارت «اهدا به خانواده شهیدان عزیز یدالله شعبانی و منصور شعبانی» اهدا شد.

قرآن اهدایی رهبر انقلاب به مرتضی شعبانی

شعبانی گفت: این دیدار دومین دیداری بود که با رهبر معظم انقلاب داشتم؛ چندین سال پیش در دیدار کشوری تعدادی از هنرمندان ایشان را از نزدیک دیدیم که یک دیدار عمومی و شلوغ بود اما روز گذشته یک دیدار بسیار خوب، صمیمی و خلوت بود، دیداری که به خنده و گفت‌وگوی بسیار صمیمی گذشت.

وی با اشاره به اینکه این کتابت از سوی رهبر معظم انقلاب به موزه آستان قدس رضوی هدیه داده می‌شود، بیان کرد: این مصحف در قسمت هدایای اهدایی از سوی رهبر معظم انقلاب در این موزه نگهداری می‌شود.

شعبانی اظهار کرد: تاکنون هیچ فردی در جهان قرآن را با خطوط مختلف کتابت نکرده است، معمولاً کتابت قرآن با خطوط نسخ ایرانی یا عربی انجام شده است و هیچ‌کس در این باره تجربه کتابت قرآن با چندین خط مختلف را نداشته است اما بنده قرآن را به چهار خط متفاوت به کتابت در آورده‌ام اگر مشکلات ناشی از بیماری اجازه بدهد دوست دارم مصحف پنجم را با خط شکسته به نگارش درآورم.

انتهای پیام
captcha