سیل؛ سهم پلدختر از معبر آب بودن
کد خبر: 4069104
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

سیل؛ سهم پلدختر از معبر آب بودن

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عبور مطلوب آب در پلدختر مطالبه اصلی ساکنان شهرستان پلدختر است، گفت: پلدختر معبر آب است و خواسته مردم عبور مطلوب آب است و نباید همیشه سهم این مردم از آب، سیلاب و خسارت باشد.

آیت الله مبلغی، عضو خبرگان هبریبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در جریان سفر به شهرستان‌های لرستان امروز، ۱۵ تیر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر با بیان اینکه مردم پلدختر بخشی از مردم لرستان هستند که خصایص ارزشمندی دارند، اظهار کرد: صفا، صمیمت مردم با بعد اجتماعی زبانزد خاص و عام هستند و شخصیت‌های بزرگی از میان مردم پرورش پیدا کرده است که در دوران دفاع مقدس حماسه‌آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه جاده، پل، آب، کشاورزی، نفت، گاز و انرژی از لحاظ سرزمینی، شهرستان پلدختر را در استان متمایز کرده است، افزود: پل نماد فراگیر کشوری برای شهرستان پلدختر است و اگر بر اثر سیلاب بخشی از این پل‌ها تخریب شده نباید نیمه‌کاره رها شوند و هر چه زودتر باید تکمیل شوند.

مبلغی با تأکید بر اینکه بحث آب در لرستان موضوع مهمی است، تصریح کرد: لرستان از استان‌های پر آب کشور که از لحاظ برخورداری وضعیت مثبتی در این استان داریم ولی چالش بزرگی در این موضوع داریم آن هم مسئله مدیریت آب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آب منشأ حیات است و اگر مدیریت نشود آسیب‌زا می‌شود و مانند وقوع سیلاب فروردین ۹۸ دچار خسارت و سختی برای مردم و سرزمین می‌شود.

وی تأکید کرد: به شکل تخصصی توزیع عادلانه آب، ساخت سد، پیشگیری از هدررفت آب و جلوگیری از طغیان باید مورد توجه قرار بگیرد و مدیران نیز باید تمرکز اولویت‌دار بر مسئله آب داشته باشند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه پلدختر معبر آب است و خواسته مردم عبور مطلوب آب است و نباید همیشه سهم این مردم از آب، سیلاب و خسارت باشد، به شاخصه مهم ولایتمداری پلدختری‌ها اشاره کرد و افزود: مردم این منطقه دارای نظام ارزشی خاص بر محوریت ولایتمداری دارند، حضور سادات و احترام مردم به آنها به خاطر پیامبر اکرم(ص) در این منطقه شعبه‌ای از این ولایتمداری است و توجه به نظام و رهبری، ارزش‌های اخلاقی، اجتماعی، دینی، انسانی و معیارگرایی از ویژگی‌های مردم این دیار است.

انتهای پیام
captcha