درخشش نام ۵ شهید در نهضت سوادآموزی قم
کد خبر: 4072445
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

درخشش نام ۵ شهید در نهضت سوادآموزی قم

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم گفت: نهضت سواد آموزی در کل کشور ۱۷۹ شهید تقدیم اسلام کرده که پنج تن از آن شهدای عزیز متعلق به قم هستند.

حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی نهضت سواد آموزی قم، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم به مناسبت ۳۱ تیرماه سالروز شهادت حجت‌الاسلام سیدحسین سعیدی، استاد سطوح عالی و مسئول طرح بسیج نهضت سوادآموزی طی سخنانی اظهار کرد: شهید سیدحسین سعیدی فرزند شهید آیت‌الله سعیدی، مؤسس هیئت رزمندگان اسلام و مسئول تبلیغات طرح بسیج سوادآموزی بود که در سال ۶۹ حین ماموریت به استان یزد به منظور شرکت در جمع مسئولین و روحانیون تبلیغی این طرح در استان یزد در حوالی کاشان بر اثر سانحه رانندگی به شهادت رسید و رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت وی پیام قابل توجهی صادر کردند.

وی با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی همگام با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به تعلیم و آموزش می‌پرداخت، افزود: دفاع مقدس یادآور همه خوبی‌ها و حماسه‌های رزمندگان کفرستیز جبهه حق علیه باطل است و باید آن حماسه‌ها به زیبایی به نسل جدید منتقل شود.

وی افزود: در راستای حفظ و نشر آثار و ارزش‌ها و برکات سلحشوری‌ها و پیروزی‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل و سپردن به نسل جدید و آیندگان، در کتب درسی و محتوای آموزشی نهضت در دوره‌های انتقال، تحکیم و سوادآموزی به موضوعات و مفاهیم هشت سال دفاع مقدس پرداخته شده است.

قاسمی‌نیا ادامه داد: دروسی مانند پایداری و مقاومت، شمع محفل بشریت، جهاد، دفاع مقدس، بسیج و مردان بی‌ادعا از درس‌های مرتبط با تبیین ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس می‌باشد که در برنامه‌های درسی گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: وجود کتاب‌ها و کلاس‌های سوادآموزی، با آموزش خواندن و نوشتن همراه با اسلحه، تجهیزات و ادوات جنگی، همدم سنگرهای نورانی رزمندگان اسلام بود و جهاد سوادآموزی را با جهاد در سنگرهای دفاع مقدس افتخار خود می‌دانستند و به ایمان و توکل بر خداوند و توسل به معصومین(ع) و الهام از آیات قرآن کریم، به‌عنوان اساس دفاع و پیروزی اعتقاد داشتند.

قاسمی‌نیا با اشاره به اینکه تعدادی از آموزشیاران، سوادآموزان و مسئولان نهضت سوادآموزی در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن از ایثارگران عزیز هستند و یا به مقام والای شهادت رسیدند، افزود: در سراسر کشور تا کنون تعداد ۱۷۹ شهید شناسایی شده اند که تعداد ۵ نفر از این شهیدان با نام‌های فاطمه حاج بابایی، احمد علی‌خانی، محمدعلی ملک‌محمدی، عباس آوری‌فرد و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین سعیدی از افتخارات ارزشمند استان قم محسوب می‌شوند.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: برای ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت در زمان هشت سال دفاع مقدس ضروری است تا نسبت به تهیه و تولید آثار نمایشی، فیلم کوتاه و بلند و تولید مستند با موضوعات آموزش و سوادآموزی در سنگرهای هشت سال دفاع مقدس بیش از پیش از هنر هفتم بهره گرفته و اقدام شود و توجه به این مهم نباید باعث غفلت مسئولان قرار گیرد.

وی برگزاری یادواره شهدای سوادآموزی و پیگیری نام گذاری یکی از معابر شهری به نام شهدای نهضت را از دیگر برنامه‌های لازم التوجه برای بزرگداشت ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس در قم برشمرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم ابراز امیدواری کرد: در آغاز دهه پنجم حیات انقلاب اسلامی و در راستای تحقق مفاد بیانیه گام دوم، بتوانیم با شناخت درک مسئولیت و عمل بهنگام با روحیه جهادی و بسیجی، راه شهیدان و ایثارگران عزیز و سربلند را با بصیرت و پیروی از ولایت فقیه و مقاومت در برابر مشکلات و جنگ روانی تبلیغاتی دشمن ادامه دهیم.

یادآور می‌شود، محل دفن شهید سیدحسین سعیدی در گلزار شهدای قم و بالای مزارشهید زین‌الدین سمت چپ قرار دارد.

انتهای پیام
captcha