سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی کرمانشاه اثربخش باشد
کد خبر: 4072884
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی کرمانشاه اثربخش باشد

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی استان باید فراگیر و اثربخش باشد و اجرای آن نیازمند عزمی همگانی است.

محسن کرمیان فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه

محسن کرمیان، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به ضرورت اجرای سند قرآنی استان، اظهار کرد: تدوین سند قرآنی اقدامی بسیار مهم و ضروری است که با جدیت باید دنبال شود تا به حرکتی فراگیر و اثربخش تبدیل شود.

وی افزود: تدوین سند قرآنی در مسیر ترویج فرهنگ قرآنی گام برمی‌دارد و در این راستا احیای جلسات سنتی و خانگی قرآن به ویژه در استان کرمانشاه ضروری است.

کرمیان تصریح کرد: تحقق سند چشم‌انداز قرآنی استان باید بر محور‌های مختلفی، چون گفتمان‌سازی، کادرسازی، جریان‌سازی، توانمندسازی و جبهه‌سازی استوار باشد که بر اساس برنامه‌های مختلفی تعریف می‌شود.

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه به برخی از اهداف و محور‌های اجرای سند قرآنی استان از جمله نهادینه شدن آموزه‌ها و گفتمان قرآنی در جامعه، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص قرآنی، ایجاد جریان‌های مردمی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های حلقه‌های میانی و ایجاد خودشکوفایی اشاره کرد.

وی در پایان اظهار کرد: سند چشم‌انداز قرآنی باید بر محور تربیت قرآنی باشد و توجه به این موضوع به ویژه در استان کرمانشاه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

انتهای پیام
captcha